FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg 1. Hur ska jag göra för att kunna stänga av ett Explorerfönster som jag vet url och title på? Har lyckats göra fönstret inaktivt, men inte fått det att stängas av...
2. Kan man redigera HTML-koden innan den visas i explorer? så att alla adresser som börjar på t.ex: "www.ad.com" i html-koden går att byta ut och inte visas på html sidan...
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg Jag kan inte svara på dessa frågor, men jag tror jag förstår vad du är ute efter. Du vill antagligen kunna stänga av all reklam från tex "www.ad.com"? Då skulle du kunna öppna "[windowskatalog]\system32\drivers\etc\hosts". I den filen kan du lägga till en ny rad under "127.0.0.1 localhost", där du skriver "127.0.0.1 https://www.ad.com". Då kommer IE alltid att försöka med adressen "127.0.0.1" för att nå den servern, och där finns ju ingen reklam. :)
För att bli av med irriterande popup-fönster, kan du strunta i Internet Explorer, och gå över till Mozilla istället. Där kan man helt stänga av den "finessen".
FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg jo det går ju, men kan jag göra det från ett program? jag har för mig att jag inte kunde spara över den filen med mitt program efter att jag lagt dit text... Någon som vet hur jag gör det då?
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg När det gäller fråga 2, kommer ju all html-kod direkt till IE. Ska du kunna ändra den koden, då blir du tvungen att hoppa in emellan på något vis. Eventuellt kanske du skulle kunna göra någon slags proxyserver som du tvingar IE att använda. Då skulle proxyservern kunna gå igenom html-koden och vidta nödvändiga redigeringar, innan den skickas vidare till IE. På det viset borde det även gå att eliminera de fönster som du vill stänga. Du söker helt enkelt igenom html-koden efter "reklamfönsteröppnarinstruktioner". Personligen tycker jag att allt det där låter så krångligt, så jag nöjer mig med att använda mozilla, helt enkelt. :) Men om du vill programmera en metod själv, kanske detta är vägen att gå.
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Det finns ju även en del färdiga program som gör previs det här.