trexterMedlem sedan mars 20021 424 inlägg
(Detta är en fortsättning på tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=72502&pagenumber=2 - läs först!)
Marcus E:
start:
...
end:
goto start
Nej, det fungerar inte. För det första känns inte choice-kommandot igen andra gången och dessutom körs det först valda programet en andra gång utan att jag bestämt det...
:)
nikoMedlem sedan juni 20022 415 inlägg
@echo off
cls
:Start
choice /c:123 /n /t:3,30 Pick what to run (1=Miranda, 2=Direct Connect, 3=Exit).
if errorlevel 3 goto End
if errorlevel 2 goto DC
if errorlevel 1 goto Miranda
:Miranda
cd "C:\Program Files\Miranda IM"
start miranda32.exe
goto Start
:DC
cd "C:\Program Files\Direct Connect"
start Direct_Connect.exe
goto Start
:End
pause
Fast nu får du ett problem: För att inte prompten ska hänga tills du avslutar föregående program så måste du använda kommandot start och start gillar inte citationstecken. Så antingen får du döpa om "Direct Connect.exe" till "Direct_Connect.exe" eller så får du lägga en BAT-fil med namnet "Direct_Connect.bat" i samma mapp som "Direct Connect.exe" och se till att den startar programmet:
start Direct_Connect.bat
REM innehåll i Direct_Connect.bat
"Direct Connect.exe"
(Jag kan iaf inte komma på nåt bättre.)
Jag får tyvärr fortfarande att choice inte känns igen, andra gången scriptet körs...
:(
Låter mycket skumt. Du har lagt choice.com i pathen?
Ja, om du med pathen menar på samma ställe som bat-filen.
Nej, med "path" menas någon av de kataloger som listas då du skriver "path" vid en command-prompt. Iofs borde det gå lika bra om den ligger i din arbetskatalog, egentligen. Men prova för säkerhets skull att flytta den.
Det fungerar perfekt niko! :bire
Tack för att du tog dig tid.