webForumDet fria alternativet

Delphi eller C++ ??

9 svar · 376 visningar · startad av inkfish

inkfishMedlem sedan sep. 200251 inlägg

Hallå,

Jag har hållt på med delphi programmering nu ett tag och lärt mig grunderna + lite till men jag tycker det är dåligt med litteratur för Delphi om man gemför med C++. När jag kollar på vårat bibliotek (litet samhälle nu) så finns det typ massa nya (tjocka) c++ böcker. Men bara typ 3 Delphi böcker och den nyaste är från 1996. Detta är lite irriterande då jag vill ha en bok som tar upp fortsättningen när man har lärt sig grunderna och vill komma över steget till riktigt programmering ;)

Tack!
Martin Lundberg

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Kolla Marku Cantus sidor.
Det är riktigt att det finns mycket mer litteratur för C++.
Därmed inte säkert att språket är bättre.
Vad vill du göra?
Vanliga användareprogram gör du snabbare, enklare och säkrare i Delphi7.

Okej, ja vad jag riktigt vill inrikta mig på vet jag inte. Men det är nog mest vanliga avnändarprogram, men också typ nätverks program och lite allt möjligt roligt =)

Då är och förblir D7 rätt val.
Lycka till har du kollat underlaget?

Jao, tror nog också det, tycker om Delphi 7 =)))
Vadå underlaget? =)

Sorry
det var den här länken jag menade
Här finns mycket matnyttigt:
http://www.marcocantu.com/edelphi/default.htm

Jao tack =) har varit där innan, har t.om Mastering Delphi 7, men den var lite invecklad när jag läste den innan, ska läsa om den nu snart =)

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

jag tycker c++ verkar vara kraftfullare och det finns MYCKET mer information till c++ än delphi. självkodar jag delphi men det är för att jag är bästa på det men jag försöker lära mig c++ eftersom jag tycker det verakr bätter.

MinOrkMedlem sedan aug. 2000234 inlägg

inkfish skrev:

Jao tack =) har varit där innan, har t.om Mastering Delphi 7, men den var lite invecklad när jag läste den innan, ska läsa om den nu snart =)

Du skrev att du hade Mastering Delphi 7. Finns den? Enligt Amazon.com så kommer den 20 feb. 2003.

bevis ;)

Om du har den, vart kan jag köpa?

BromsMedlem sedan sep. 2002188 inlägg

inkfish:
Lycka till me Delphi, ett bra val, alla(väldigt många) säger att c++ är bäst, men det råder väldigt delade meningar om det beroende på arbetsområde, i din situation är Delphi ett smart val...lycka till me d :D:D:D

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)