ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg Nån mer än jag som får lite buggar i XP med Delphi 5?
När jag gör ett formulär med lite innehåll t.ex. några knappar mm. och sen ska köra det, så får det först tjusiga XP-ramar men om jag förminskar fönstret mindre än den yta innehållet tar upp (så att fönstret egentligen behöver rullningslister om man har det aktiverat) så byts de tjusiga XP-ramarna ut mot gamla hederliga win95-2000 - ramar, det går sen inte att få tebax de tjusiga ramarna.
Kan man fixa detta på nåt sätt?
PS. problemet visar säg redan innan man kör programmet, dvs redan när man håller på och ritar upp formuläret i Delphi...
inkfishMedlem sedan sep. 200251 inlägg kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag hade inget sådant problem med Delphi 5 under XP, låter mystiskt.
ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg Ok, då kanske jag kan testa med att installera om det...
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Jag har exakt samma problem i BCB5. Ändra VertScrollBar.Visible och HorzScrollBar.Visible till false för att slippa det.
Antagligen beror problemet på att Delphi 5/BCB5 släpptes innan Windows XP och därför kunde inte dessa fel åtgärdas då. Däremot kan Borland släppa ett service-pack, men det gör de inte eftersom version 6 har släppts.
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Det kan bli problem
Mest tydligen i en engelsk Xp!
ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg OK, får testa om det enkelt går att lösa med Delphi också!