"...och annat..."
Små vanliga program för att ex. lösa en andragradsekvation kan du läsa om hur man gör i den tjocka instruktionsboken som följde med när du köpte räknaren (kanske inte just andragradslösaren, men liknande program). Spel däremot har jag ingen aning om hur man gör. Men det går!
Läs instruktionsboken.
Ta hem ett spel.
Öppna det med kod-programmet som följer med.
Granska koden.
Lär dig vad som menas med allt.
Gör ett eget spel.
Tanka över till räknaren.
De små programmen kan göras utan nästa några som helst kunskaper, det är bara att pilla lite med räknaren, den kommer inte att gå sönder.
De små programmen kan göras utan nästa några som helst kunskaper, det är bara att pilla lite med räknaren, den kommer inte att gå sönder.
Säg inte för mycket nu. Jag lekte lite med en applikation (Mirage OS) och lyckades få räknaren att hänga sig. Drog ut alla batterierna och satte tillbaks dem efter ett tag. Över hela displayen var det nu slumpvisa svarta streck. Dem gick inte få bort. Den gick på garantin! De sa att mirage hade skrivit över räknarens flashminne med skit. Det blev billigare för dem att ge mig en ny iställer för att programera om min gammla! :)
PersianBulldog--> Bli nu inte förskräckt över det här. Det är ytters sällan sådant händer. Experimentera och undersök. Det är bästa sättet att lära sig på.
det beror på vad för "spel" du vill ha.. det finns "basic" spel och ASM spel(tror jag det heter) Basic fungera som VB ungefär ASM vet jag inte vilket språk.
I COM-porten kopplar du en sk. "Graph-link". Mellan graph-linken och räknaren kopplar du sedan en annan kabel (äckligt svårt att hålla en kabel framför en kamera som man har i munnen, samtidigt som man klickar på en knapp med musen! :e). Men risken finns att du inte fick med någon graph-link när du köpte räknaren. Det finns nämligen två versioner av ti83+, en utan och en med kabel vid leverans (tror man får med den lilla kabeln oavsett vilken version man köper.) Graph-link kabeln kan du köpa till i efterhand om du skulle behöva den!
ahaaa... tackar tackar för hjälpen.. ska se om jag kan htta kabeln nånstans.. jag fick med en liten sladd men det är nog inte den eftersom det inte finns nån DB9-grej..
Det har tidigare funnit på teknikmagasinet, men nu hittar jag det inte där. Min köpte jag på nyströms i jkpg, men du kanske inte har vägarna förbi här :). Kolla i bokhandel, dem bör ha sådana till försäljning. Annars kanske dem vet var man kan köpa den.