xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg Om man vill ha alla namnen på mapparna i en CD:skiva kan man använda ex dos-kommandot: "dir /ad /on >> c:\mapplista.txt". Tycker detta är ett lite omständigt sätt om man har många namn man vill kopiera samt att man inte får med ÅÄÖ etc.
Om någon har idetorka så skulle jag gärna vilja ha ett litet program (för windows) som gör följande smidigt och lätt:
Kopierar namnen på mappar i en fil
Ska kunna kopiera till dom vanligaste (win) formaten: .txt .doc .xls...
Man ska kunna välja om man vill ha med undermappar
Ska kunna välja om man vill ha med filnamnen i mappen
Stödja ÅÄÖ
Gärna kunna välja vilken formatering man vill ha i ex sin txtfil.
Har inte sett något sådant program! Om det redan finns skulle det vara kul med en URL annars hoppas jag någon utnyttjar min ide och skriver ihop ett sådant och postar en URL här! =)
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Give me $$$ §e
seriöst ->
Verkar vara en vettig idé men vad menar du med de olika formaten? Var det inte bara en listning på mapparna/filerna du ville ha, eller missförstår jag?
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Skrev ett perl-program för länge sedan som listade mappar och filer men sen hittade jag ett ganska bra program.
Det heter Directory Lister och finns på http://knownothing.net/freewarez/index_en.html
Tycker det är smidigt och gör ett bra jobb.
xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg
PeW skrev:
Verkar vara en vettig idé men vad menar du med de olika formaten? Var det inte bara en listning på mapparna/filerna du ville ha, eller missförstår jag?
Du har uppfattat det rätt! Menar textformatering, dvs olika strukturer, uppläggningar, listningar av filer och mappar. Några snabba (men inte så snygga) Ex ja kom på just nu:
Mappnamn
- fil1
- fil2
- fil3
mappnamn - fil1
mappnamn - fil2
mappnamn - fil3
mappnamn______fil1______2 MB
mappnamn______fil2_____10 MB
mappnamn______fil3_____20 MB
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg jag hade oxå skrivit ett liknande i perl, och nu behöver jag faktiskt det, men hittar det dock inte :(
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Ahh, hitta mitt perlskript.. sweet :e
Om någon vill ha det, släng iväg ett mail till mej.
Kräver ju då att man har activeperl eller så installerat så att man kan exekvera det.