VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Någon annan än jag som skulle rygga tillbaka om man såg detta i dokumentationen för ett språk?
For technical reasons it is not possible to use variables which name start with an L.
Som tur är var det inte sant, men det stod faktiskt i dokumentationen för NIPO... :e
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Jepp, ett slags "script"-språk för hantering av intervjusystem över telefon.
Men det är inte vilket språk det är utan att det står så i dokumentationen som det underbart ogenomtänkta i språkuppbyggnad. ;)
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg NotInProgressOriented ? :e
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg En gissning är att L kanske ska antyda datatypen hos variabeln. "ListItem" kanske betyder att variabeln "istItem" är en "Long" eller något annat.
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Det är faktiskt inte någon av de två datatyperna som finns i språket ;)
Det finns ingen funktion eller datatyp som heter 'L'... men jag tycker att det är skrämmande att någon bygger ett språk som inkompetent att man inte får börja ett variabelnamn med L...
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Det är inte ovanligt att det finns sådana begränsningar. Vissa programeringsspråk tillåter ju inte siffror i början av variabelnamn osv.
Fast jag håller med om att L är konstigt, det måste vara reserverat av någon anledning.
/T