FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg jag vill ha hjälp med att kunna ändra min ICQs online status, så jag med programmet kan skifta till away och ett visst meddelande och sedan tillbaka.
Sen samma sak, fast med mIRC så man kan låta programmet känna av alla mircfönster som är uppe och ändra nicket, så att jag med programmet kan skifta från "MittNick" till "MittNick^away" och sedan skifta tillbaka.
Till ICQ så har jag kollat på deras hemsida och laddat ner: http://www.icq.com/api/ , det är till c++ och jag har fårstår inte alls hur jag ska göra för att få det att fungera...
Sen har jag också kollat på detta: http://www.tlsecurity.net/Sourcecode/Delphi/icq.zip det är för delphi, men jag problem att se hur jag ska skriva för att kunna använda funktionerna. Nån som kan hjälpa mig lite? förklara hur jag ska skriva för att kunna använda funktionena...
------------------
^FreeZer^
------------------
"Om du läser denna mening en gång till, kommer du att ha läst den minst två gånger..."
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg e jag oehört trög eller varför fattar jag inte vad du menar? du vill byta nick? e d inte bara å scripta det?
eller vill du använda ett enda program för ICQ å för IRC status?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!
FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg ursäkta om jag skrivit otydligt, jag menar att jag med ett program ska kunna göra båda ändringarna samtidigt, både sätta ett away på icqn och byta nick på IRC till nicket^away...
------------------
^FreeZer^
------------------
"Om du läser denna mening en gång till, kommer du att ha läst den minst två gånger..."
BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg här är ialla fall hur du gör en mirc dll i delphi :)
------------------
"Alla vet varför och allt är perfekt."
FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg Bitstate: Va? "här är ialla fall hur du gör en mirc dll i delphi", vadå här?
------------------
^FreeZer^
------------------