webForumDet fria alternativet

Lösenord

14 svar · 548 visningar · startad av Tomas W

Tomas WMedlem sedan aug. 2000112 inlägg

Finns det nåt bra hackings program som det finns källkod till..eller kan man göra det....?
Altså att man kan lita ut lösenord på te.x skolans nätverk ( ;) )...

WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg

Känner bara till ett som plockar lösenord från datorer. L0phtCrack (tror jag det hette) men det finns ingen källkod med till den och du bör ju inte köra sådana program på skolan då du säkert riskerar avstängning... (jag vet :) )

------------------
winne.net

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jo, det finns väl visst källkod att tanka ned? Kolla på http://www.l0pht.com/l0phtcrack/download.html

------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein

Hittade inte L0pht's hemsida senast jag använde crackern (3 år sen eller nåt). Källkoden där är för C (C++?) så om nån av känner för att konvertera så ...

------------------
winne.net

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jasså du menade att det inte fanns för Delphi.. Det stämmer :)

------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein

Jag har inget emot C++ men det här är ju ett Delphi forum. :)

------------------
winne.net

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

Om din skola använder win95 så tryck ctrl+esc när du får upp inloggningsrutan!

------------------
Mvh Daniel Henell

Det räcker med ESC för att går förbi inloggningen i Win95/98/ME men då är man inte inloggad på riktigt. Du kommer inte åt nätverksresurserna (servrar, printers m.m.).

------------------
winne.net

Min skola använder nått novell inloggnigns program så man måste logga in! Men om man trycker ctrl+esc så kommer man in och kan surfa ändå :)

------------------
Mvh Daniel Henell

Internet brukar man komma åt ändå, men det är filerna på lokala nätverket man brukar vara intresserad av.

------------------
winne.net

Vad då rå?

------------------
KLICKA HÄR!!!

Hela frågan handlade ju om hur man kan knäcka lösenord inte om hur man går förbi inloggningen i nån novell klient.

------------------
winne.net

FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg

"Hela frågan handlade ju om hur man kan knäcka lösenord"

Varför knäcka lösenord? Det finns mycket enklare sätt, ladda ner en keylogging program och kör in det på datorerna. Sedan är det bara att läsa i loggfilen och du får fram lösenord! Man kan också vara uppmärksam så hittar man lappar som lärare har skrivit sina användarnamn och lösenord på (kanske bara jag som har så tur att jag hittat två såna lappar).

/Mikey

bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg

...Och så försöker vi att inte göra några olagliga saker? (Att sno någons lösenord, oavsett hur, räknas som dataintrång...)

/En som jobbar extra på sin skola med att fixa med datorer och får en massa extraarbete för att folk crackar... :e :l

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
- Martin Lindhe

Tomas WMedlem sedan aug. 2000112 inlägg

Nej, nej , nej ska INTE craca på skolans datorer....:)...det ska vara till ett bra syfte...

------------------
<A HREF="http://www.biraboys.com" TARGET=_blank>Biraboys.com</A>

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)