webForumDet fria alternativet

Skicka mejl.....

18 svar · 510 visningar · startad av Alpha II

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

..hur gör man för att skcka ett mejl? Vilken komponent måste man ha och vilken kod? Måste man välja server eller nått?

------------------
KLICKA HÄR!!!

WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg

Finns en freeware komponent som heter TEmail2 (laddas kanske bäst hem från Delphi Super Pages). Den har jag själv använt och om jag inte minns fel använder den MAPI så du måste ha det installerat i din dator. Outlook eller Exchange fixar det, kanske även några andra också men inte om du bara har outlook express. Sen är det mailprogrammets inställningar som gäller vad servrar och konton beträffar.

Finns också en jättebra mailrelayserver (kommer inte ihåg det exakta namnet, men den är inte gratis) och med den komponenten blir ditt delphiprogram en egen mailserver.

ICS (Internet Component Suite) av F.Piette har också en mail komponent men den har jag inte testat själv.

------------------
winne.net

the proclaimerMedlem sedan aug. 200088 inlägg

...eller kanske ShellExecute(handle, 'open', 'mailto:whatever', nil, nil, SW_SHOWNORMAL)
du bör kolla syntax för jag kommer inte exakt ihåg vad som ska stå var...

(observera att detta kräver att användaren har ett mailkonto installerat på datorn)

-------------
/Per Skoglund

[Redigerat av the proclaimer den 19 nov 2000]

Nej! Jag menar mer som i ett mejl bombnings program. Att man ska kunna välja server och skicka!

------------------
KLICKA HÄR!!!

[Redigerat av Alpha II den 25 nov 2000]

så du ska mailbomba du... :)

tja... det finns väl en komponent som heter TSMTP med nyare versioner av delphi

Vill iaf veta hur det funkar! :)

------------------
KLICKA HÄR!!!

Tomas WMedlem sedan aug. 2000112 inlägg

Vänta nu...bomba...hur skriver man det ;)...?

------------------
Tomas W...better than best!

Speciella spam eller mailbomb kodsnuttar och liknande kommer att tas bort härifrån. Det är inget som wF gillar. Om ni vet hur man gör så posta inte lösningen här.

------------------
winne.net

if you say so, winnie... :h

Vad då rå? Det e ju för utbildande syfte.

------------------
KLICKA HÄR!!!

Tomas WMedlem sedan aug. 2000112 inlägg

men du kan ju skicka den till mig istället så WiNNe och wf blir nöjda.....

här kan du senda om du vill.

:e

Hur tycker du det skulle se ut om det publiserades alla möjliga lösningar här på tveksamma saker. Hur man gör bomber, kanske en 1-2-3 steg lösning hur man knäcker en linux burk. Även om du vill veta det i utbildande syfte kan ju vem som helst läsa dina inlägg. Jag måste dra gränsen nånstans och jag tycker personligen att mailbombning är helt klart över den. Det vet alla som råkat ut för det.

------------------
winne.net

BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg

dvs.. ni får lov att skicka källkoden som skickar majlen, bara ni utelämnar for... loopen ;)

helt ärligt är det väl ändå svårt att dra gränsen mellan instruktioner att skicka ett mail och 1000, den enda skillnaden är ju just en for... loop... bah! ;)

WiNNe, jag vet hur det känns! Varför tror du jag gär ett... ;)

------------------
KLICKA ABSOLUT INTE!!!

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Som Bitset skriver så är det ju inte särskilt märkvärdigt att göra ett bulk-mailprogram (såtillvida det inte handlar om enorma mängder mail).

Det är i sig inget fel att skriva ett bulk-mailprogram om det används på rätt sätt, t.ex mailinglistor och sånt. Om man tänker skriva ett program för att spamma så måste man vara medveten om att det svåra i det är inte själva programmet, utan hur man mailar. Om någon drar igång ett sånt program och pumpar ut 40 000 brev via sitt eget mailkonto som kommer det kontot garanterat att stängas inom några timmar.

------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein

[Redigerat av sgtpepper den 30 nov 2000]

Hur ska man göra då? Finns det nån server som man kan skicka igenom?

------------------
KLICKA ABSOLUT INTE!!!

bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg

Det finns en väldigt enkel lösning på problemet: man ska ge sjutton i att spamma överhuvud taget!!
Det är bara skitjobbigt med folk som spammar/mailbombar och har sig. :l

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

Motto: Stressa inte ihjäl dig!

Hade bara lust att ge igen...

------------------
KLICKA ABSOLUT INTE!!!

bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg

Om någon har mailbombat dig så skicka ett brev till dennes ISP istället, betydligt jobbigare för den andre än att du slår tillbaka med samma mynt..

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

Motto: Stressa inte ihjäl dig!

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)