Hur kan man läsa av tidigare besökta sidor som finns i comboboxen (eller vad man ska kalla den) i IE? Och hur kan man ändra dom och ta bort dom?
/D@NIEL
8 svar · 409 visningar · startad av Alpha II
Hur kan man läsa av tidigare besökta sidor som finns i comboboxen (eller vad man ska kalla den) i IE? Och hur kan man ändra dom och ta bort dom?
/D@NIEL
Det är ingen vanlig history, bara sådana adresser du skriver in hamnar där, hyperlänkar du klickar på gör det inte. Vet inte hur det var innan IE4 för då körde jag bara Netscape, i och med IE4 blev den mycket bättre och bytet var enkelt.
Det finns säkert ett skummt ställe där det lagras, gäller bara att hitta det.
------------------
winne.net
Jag sökte igenom hårdisken efterfiler som innehöll URLen till en besökt sida! En fil hittades: C:\Windows\user.dat, men den filen går inte att lösa så bra..
------------------
Alpha II
[Ahhhaaa]
Hej.
Ett sätt att rensa samt om du vill, ta bort funktionen är att gå in i "Verktyg" "Internet-alternativ" klicka på fliken innehåll, i den nedre delen, "Personlig information" klicka på knappen "Komplettera automatiskt".
I det nya fönstret kan du välja eller välja bort vad som ska kompletteras automatiskt, samt "Rensa formulär" och "Rensa lösenord"
Om du inte hittar "Personlig information" så kan det tänkas att du måste aktivera detta under fliken "Avancerat" och under rubriken "Säkerhet" klicka på "Aktivera Profilassistenten" så det blir en bock i rutan innan. Därefter klicka på "Verkställ"-knappen.
Hoppas det var detta du sökte.
MvH
Thobbe
Det gjorde jag först åxå men eftersom folk bara svade c:\windows\tidigare så skrev jag det här!
------------------
Alpha II
[Ahhhaaa]