Hej,
I förhoppningen att nån VBA kunnig kan hjälpa mig. Så här ser mitt problem ut:
Hur man skapar paranteser runt kursiverad text, där jag brutit raderna manuellt och skapat en tom rad mellan varje nytt stycke, och där kursiverad text alltså ligger kvar som format på den tomma mellanrums raden.
Om jag använder (^&) i rutan Ersätt med: så får jag den sista parantesen på den tomma raden under, eftersom texten med kursiverad text avslutas med radbyte där formatet kursiv ligger kvar, på den tomma raden.
Ett exempel kan se ut så här:
Denna rad är skriven utan formatering, och i slutet av raden bryter jag rad manuellt
(Efter en tom rad, kommer så denna text som är kursiverad, och i slutet av informationen bryter jag rad manuellt, vilket innebär att nästföljande tomma rad behåller formateringen kursivt format
)
Denna rad är skriven utan formatering, och i slutet av raden bryter jag rad manuellt
Jag vill naturligtvis att exemplet ska se ut så här:
(Efter en tom rad, kommer så denna text som är kursiverad, och i slutet av informationen bryter jag rad manuellt, vilket innebär att nästföljande tomma rad behåller formateringen kursivt format)
Jag använder Word 2003. Tacksam för hjälp!
/Leif
0