webForumDet fria alternativet

Eclipsefunktioner i Visual Studio?

7 svar · 993 visningar · startad av Peeer

PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg

Hej!
Eclipse har två funktioner som jag inte lyckas hitta i Visual Studio (2008). Den första är om jag implementerar ett interface, men inte implementerar alla funktioner som deklareras i interfacet. I Eclipse blir då klassnamnet rödmarkerad (bild) så att man tydligt ser att något är fel, men i VS så hittar jag inget sådant. Allt ser fint ut tills jag försöker kompilera klassen. Går det att ändra?

Den andra funktionen är Eclipse sätt att med blå/gula/röda markörer intill scrollbaren (se bild) indikiera att det finns (och var de finns) errors/warnings/todos i koden. Kan man få något motsvarande i VS?

Mvh Per

matlinMedlem sedan okt. 2006228 inlägg

Det finns nog inget direkt stöd av detta i VS8 (kan nog finnas is VS10, men inte säker), men med Resharper får du precis detta och en hel del mer. Resharper är byggt av folk som saknade just Eclipse funktioner.

http://www.jetbrains.com/resharper/

Hua, de tog rätt bra betalt de där.. Mitt hopp går till VS2010. Får ta och dra hem det och hoppas på det bästa :(

Nehepp, där verkar det inte finnas. Hur kan man göra ett IDE som kostar så pass mycket pengar utan sådana funktioner? Värdelöst!

ercizMedlem sedan maj 20011 880 inlägg

Peeer skrev:

Nehepp, där verkar det inte finnas. Hur kan man göra ett IDE som kostar så pass mycket pengar utan sådana funktioner? Värdelöst!

Men Visual Studio har många andra väldigt bra funktioner som inte finns i Eclipse. De är ju inte direkt baserade på varandra. Vissa saker tycker jag är mycket bättre med Visual Studio och vissa saker tycker jag är bra med Eclipse.

Jo visst är det så. Men jag lär ju knappast vara ensam om att sakna funktionerna :(

dAEkMedlem sedan feb. 20041 777 inlägg

erciz skrev:

Men Visual Studio har många andra väldigt bra funktioner som inte finns i Eclipse.

Kan du nämna några?

Jag har snart jobbat lika mycket med VS 2005/2008 (Pro) som med Eclipse och tycker fortfarande att Eclipse är bättre. På rak arm kan jag komma på flera funktioner som jag saknar från Eclipse men vänder man på steken blir det mycket svårare.

Team System har massor av bra funktioner men så kostar det därefter också.

dAEkMedlem sedan feb. 20041 777 inlägg

Det var inte en retorisk fråga om någon trodde det. :)

Genererad på 405 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb