webForumDet fria alternativet

Arbeta på samma C#-projekt från två datorer

Programmering

1 svar · 548 visningar · startad av Ledel

Medlem sedan dec. 2004736 inlägg
Frågan#1

Har två datorer (stationär plus bärbar) och har inget riktigt bra sätt att synka mina Visual Studio-projekt på. Som det är nu har jag bat-filer på skrivbordet som kopierar från/till nätverksenhet till lokal mapp = störigt och jobbigt.

Har sökt på Google och kommit fram till att SVN verkar göra jobbet, och det finns plugin till Visual Studio. Men nu då? Jag har en burk som agerar server hemma - men hur gör jag? Vad behöver jag installera och hur gör jag det för att få det att fungera? Finns det någon steg-för-steg-guide någonstans som beskriver exakt hur jag gör för att få in ett gäng projekt så att jag enkelt kommer åt dem?

Medlem sedan okt. 2006224 inlägg

Om du har installerat en SVN server, t.ex. VisualSVN Server, så behöver du skapa ett repository i din SVN server där dina versionshanterade filer kommer finnas. Beroende vilken SVN server du använder sätts detta upp, men googlar du "SVN server namn + setup repository" bör du få bra träffar.

För att sedan kunna arbeta med repositoryt behöver du en klient som kan checka ut och in filer till repositoryt. Det mest använda med SVN servrar är TortoiseSVN. Sedan hur man arbetar med ett repository hittar du en liten beskrivning här.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)