vi har ett behov av att kunna presentera/fånga väder och temperatur i en applikation vi utvecklat här på företaget, och jag undrar nu om ni har några tips på var man kan hitta någon API eller dyl som kan ge oss detta.
Har sökt runt lite, men som vanligt är det svårt att hitta när man inte vet exakt vad man ska söka på.
Än så länge har jag bara hittat väderlek.se som kan leverera lite uppgifter för webbsidor, men verkar inte vara möjligt att söka på datum, samt att det blir lite hack för att filtrera ut informationen vilket säkert inte är tanken med deras tjänst.
Så kom gärna med förslag/tips om hur jag ska hitta rätt.
Hittade Google Weather också, men vet att dom brukar vara kräsna om man tjänar pengar på sin produkt samt att det verkar vara begränsat till aktuellt datum.
Måste ju finnas någon generell lösning som man kan använda sig av och komma undan med att inte spendera alltför mycket pengar.
Annars har du denna, som dock kräver registrering, men annars är gratis: http://www.weather.com/services/xmloap.html. Vet dock inte hur bra kvaliteten är på informationen där.
Om väderdatan som du behöver avser skandinaviska orter skulle jag rekommendera yr.no, eftersom de har anpassat sina beräkningsmodeller efter nordiska väderförhållanden.
Det finns ganska många skripter, både gratis och kommersiella, som hämtar väderprognoser från olika håll. Kolla t.ex. hotscripts.com eller sourceforge.net
Undvik Google.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2