ercizMedlem sedan maj 20011 880 inlägg
Tänkte börja använda subversion för mitt nästa projekt eftersom jag kommer att vara på lite olika platser under sommaren.
Jag behöver en bra klient som fungerar under Windows XP. Jag har testat TortoiseSVN på en dator, det fungerade bra, men när jag skulle installera det på en annan dator så gick det inte att installera alls, felet blev:
"Windows Installer: Installationspaketet kunde inte öppnas. Kontakta programförsäljaren för att bekräfta att det är ett giltigt paket för Windows Installer."
Någon som vet hur jag löser det problemet eller har någon anna bra SVN-klient för XP att rekommendera?
cokMedlem sedan dec. 2005554 inlägg
TortoiseSVN ska fungera utmärkt med XP. Använder du sedan Visual studio för utveckling finns det VisualSVN plugin som är bra.
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 059 inlägg
ankhsvn har börjat bli riktigt bra också och är definitivt ett alternativ till VisualSVN om man vill ha revisionshanteringen integrerad i VS.
En klar fördel med att ha integrerad revisionshantering är att eventuella namnbyten och förflyttningar av filer i VS också speglas till subversion. Använder man tortoise är det lite mer jobb.
ercizMedlem sedan maj 20011 880 inlägg
cok skrev:
TortoiseSVN ska fungera utmärkt med XP. Använder du sedan Visual studio för utveckling finns det VisualSVN plugin som är bra.
Okej, tack för tipsen. TortoiseSVN fungerade tydligen inte på min WindowsXP-dator iaf, har fösökt hur mycket som helst att få till det, men nej.
Använder tyvärr inte Visual Studio, så integration med det är ointressant för mig. Använder just nu Java och Eclipse, men tänkte göra lite andra projekt också, så det kan vara skönt att inte ha det integrerad med nån IDE.
Såg SmartSVN, men inte hunnit testa det än. Någon som testat det?
GislavedMedlem sedan nov. 20041 480 inlägg
När jag måste köra SVN i kombination med Windows är det Tortoise som gäller.