Jag är ute efter ett program liknande det man bla. har i receptioner och gym. Alltså en dator med touchscreen, så har man ett program där man enkelt kan navigera sig i menyerna via enkla fingertryck. Programmet skall egentligen bara visa bilder, fakta samt statistik.
Svårt att förklara, men om du förstod vad jag menade.
Vilket språk utvecklar man denna typen av program med?
Låter som helt vanliga program med touchscreen skärmar, det kan vara vanliga windowsprogram. Bara det att dom är mer anpassade för touchscreen arbete.. håller på med sådant på mitt jobb just nu :)
Låter som helt vanliga program med touchscreen skärmar, det kan vara vanliga windowsprogram. Bara det att dom är mer anpassade för touchscreen arbete.. håller på med sådant på mitt jobb just nu
Jo tycker också det! Men jag undrar vad är det för språk dom använder för att koda sådant?
Ska nämligen söka en programmera som kan utveckla detta programmet, men behöver veta vilken typ av programmerare/vilket språk han ska kunna!
Det beror på vad för underliggande operativsystem det ska köra på. I Windows skulle C# fungera bra, under GNU/Linux skulle det kunna skrivas i C++ mot Gtk+ eller mot Qt. Även Python kan åstadkomma ganska söta saker, likaså Java. Både Java och Python fungerar över multipla plattformar - då även Mac.
Som Nickemannen säger kan man använda i princip vilket/vilken språk/miljö som helst. Det som spelar roll är hur applikationen är anpassad för touchscreen, t ex större knappar än vanligt osv...
Eftersom jag är Windows (.NET utvecklare) så hade jag valt .NET Windows Presentation Foundation eftersom jag anser att det är enklare att utveckla färglada och anpassade applikationer för touchscreens.
Och vad jag har fattat det som från dom på jobbet skall de touchscreendatorer som kommer nu förtiden inte ha några alls problem att klara av att köra senaste versionen av .net 3.5 med WPF prestandamässigt