LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Om man skall säga några ord, §jr
tja prata en timme sådär,
för en klass programmeringsintresserade på gymnasiet! :OO
Hur skall man lägga upp det på ett ungefär?
Jag har lång erfarenhet av den digitala världen,
men det kan knappast intressera vad jag har gjort.
Kan man vända på det? Vad skulle jag göra idag!
Vad vill ungdomar ha för tråd i ett slikt snack?
Jag är tacksam för tips och infall. :stud
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Jag vet inte om det bara är för att jag gillar att improvisera, men jag skulle gå dit med någon idé i reserv men annars bara bestämma allt i direktsändning.
Börja med att intervjua dem lite kort, vad de har för bakgrund och vad de är intresserade av inom ämnet. Jag skulle gissa att spelutveckling och säkerhet är populärt. Att snacka lite social engineering brukar gå hem i de flesta kretsar.
Jag brukar också starkt uppmuntra frågor, dels genom att säga det men främst genom att direkt hänga på när det kommer en fråga, besvara och utveckla. Tycker jag att någon fråga passar bättre att ta upp lite senare så skriver jag upp den på tavlan så den inte glöms bort.
Hur många föreläsare har man inte varit med om som bara viftar bort frågor med ett "vi tar frågorna på slutet" och så blir det aldrig någon tid över till det.
Jag hade tagit med mig tips om vart de skall vända sig om de har frågor (wF ;)).
Nä men lite vad de skall tänka på för att bli duktiga utvecklare, boktips osv.
Jag hade tagit med mig tips om vart de skall vända sig om de har frågor (wF ;)).
Nä men lite vad de skall tänka på för att bli duktiga utvecklare, boktips osv.
Berätta om vad det finns för olika typer av system, inbyggda, realtidssystem, desktopapplikationer, förklara skillnader osv. :)
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Mycke bra tips från wF folket, som vanligt!
Jag har ett antal punkter (15-20) stycken så funderade jag på ett lotteri eller liknande.
Då tar varje punkt 3-6 min så ser vi vad som hinns med.
Skall klatscha till rubrikerna. Men Bra (gamla) böcker och äldre maskinvara är givna punkter.
Liksom detta med Pareto i alla sammanhang.