webForumDet fria alternativet

Klockning av Amd athlon xp 2500+

Programmeringur Programmering - Övrigt

5 svar · 653 visningar · startad av allestah

Medlem sedan dec. 200717 inlägg
Frågan#1

Som rubriken säger. Skulle behöva hjälp över hur man klockar en Amd athlon 2500+. SKulle vilja ha en direkt länk till sidan där det står hur man klockar. Har googlat som tusan utan resultat.
Är jag fel ute eller kan man "klocka" datorn om man klickar F1 i starten och kommer in på en meny?

Tack på förhand

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Kolla i manualen till ditt moderkort. Det brukar vara att man ska trycka på Del (eller F1 eller nåt) i början när man startar datorn, typ den första text som kommer upp på skärmen brukar det stå vilken knapp det är "Press xxx to enter setup". Det är då bios-setupen som avses. Väl inne ska du leta efter rätt meny där du kan ändra klockfrekvens på processorn.

har tyvärr ingen bok till moderkortet. Köpte datorn av en kompis till min far.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

går nog att hitta på tillverkans hemsida, men hur som helst, det ska vara som jag skrev, har du kommit in i setupen än?

Medlem sedan mars 2004455 inlägg

Tänk på att om du får processorn att prestera mer så kommer den antagligen också alstra mer värme och då behöver den också bättre kylning :)

tyvärr har jag inte hittat "setupen". yador tack för din post. Nån som har tips på bra grafikkort? mitt blir så varmt. Det är nån ställning på grafikkortet som kyler. Har en bordsfläkt som är riktad mot datorn också:p annars blir datorn så varm.
skulle vara glad om nån tipsade på bra saker till min dator Amd Athlon +2500.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.02a0f7de
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)