webForumDet fria alternativet

Handhållen streckkodsläsare

Programmering

3 svar · 739 visningar · startad av jlagerquist

Medlem sedan apr. 20082 inlägg
Frågan#1

Hej allihopa!
Nu är det så att vårt företag ska investera i ett nytt affärssystem. Vi har tänkt att ansluta handhålla streckkodsläsare till det systemet, men leverantören har ingen "färdig" lösning för det. Därför undrar jag om någon här har förslag på hur man gör en anpassning mellan systemen. Eller om det finns ngn inom forumet som kan tänka sig att göra en lösning mot ersättning. Streckkodsläsaren vet jag inte hur den funkar, men affärssystemet använder BDE.... är inte insatt i olika system men det är väl som SQL va?
Tacksam om ngn är intresserad!

Mvh
Jim

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

En streckkodsläsare klarar själv av att omvandla streckkoden till en sifferström
Den kommer, om man är ansluten till datorn, som om det vore knappat på tangentbordet.
Om du med handhållen menar en helt lös variant, så är det en lista som produceras.
Lämna gärna mer information istället för att dubbelposta!
Du läste väl villkorne när du reggade dig?
och så till slut, välkommen till wF.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

BDE i min värld är Borland Database Engine.
Som Lasp skriver, scannern omvandlar till siffror själv. En trådlös scanner idag behöver inte skapa en lista men den varianten var vanligast förr. Numera är det oftare att scannern är direktkopplat till nätverket (trådlöst).

Du får nog som också sagt lämna lite mer information om vad det är ni vill åstadkomma. Så får du nog bättre svar.

Och till sist: Välkommen till wF

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Vad är det för streckkodsläsare ni har skaffat - för jag tolkar det som om ni redan har dom?

På nuvarande jobbet har vi handhållna läsare med usb-sladd rakt in i datorn där det som Lasp säger blir en radda siffror när man skjuter på streckkoden.

På gamla jobbet hade vi en mer avancerad variant där det i princip var handdatorer med streckkodsläsare som jobbade trådlöst mot nätverk och datasystem.

Bägge systemen är från Symbol som såvitt jag förstår är ledande inom området.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)