webForumDet fria alternativet

Visual Studio, highlighta variabel

4 svar · 475 visningar · startad av spango

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

I Eclipse finns det en vansinnigt bra feature, och det är att när man ställer markören på t.ex. en variabel, så markeras/highlightas automagiskt alla ställen där den variabeln förekommer. Antag att det blå är highlightning och |-tecknet är markören...

for (int [blue]index [/blue]= 0; [blue]index [/blue]< 32; ++[blue]index[/blue]){
    makeItHappen([blue]ind[B]|[/B]ex[/blue]);
}

Otroligt praktiskt när man ska läsa andras kod. Går samma funktion att trolla fram i Visual Studio?

red. C++ är språket som används.

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Highlight vet jag inte om man kan få, däremot kan du högerklicka på en variabel och välja "Find all references" så får du upp en länklista till alla förekomster av variabeln.

Jag ville slippa "Find all references" dels för att jag bara är intresserad av se referenserna på just det stället (typ den funktion/metod) där jag är. Dessutom verkar den inte funka på lokala variabler?

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Finns ett add in till VS som heter ReSharper som ska fixa sånt, men jag har inte testat det så jag vet inte om det funkar i alla språk eller så.
http://www.jetbrains.com/resharper/documentation/help20/UsageSearch/highlightUsagesInFile.html

Den ser perfekt ut :D Synd bara att den är för C# och inte C++ som jag behöver... borde sagt det i första inlägget, lade till det.

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)