webForumDet fria alternativet

Gratis komponent för att göra hjälpfiler

Programmering

8 svar · 935 visningar · startad av saw

Medlem sedan mars 20011 880 inlägg
Frågan#1

Skulle vilja ha ett tips om ett gratis program för att göra hjälpfiler. :birp

Medlem sedan maj 20011 312 inlägg

Jag tror Microsoft har någon sådan som man gratis kan ladda ner. Sen läste jag även i någon .net bok att när man installera VS 2003 så fick man med något sådant program. Ska se om jag hittar dessa lite senare idag om du inte får några andra svar... :)

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg

Jag har använt mig av något som heter nDoc (http://ndoc.sourceforge.net/) men det verkar inte som det har hänt så mycket med den sedan 2005, så jag vet inte hur aktuellt det är nu.

- M

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Jag är väldigt tacksam för era svar, jag skall kolla dessa.

En kort guide hur du använder Microsofts htmlhelp

1. Starta HTML Workshop
  2. Skapa ett nytt projekt. Detta är listan över filer som används till att skapa .chm filen.
  3. Skapa en ny HTML fil. Lägg till lite text till <body> taggen och spara filen. Detta blir startsidan.
  4. Kontrollera så att project tabben är vald. Klicka på Add/Remove Topic Files knappen. Lägg till HTML filen som du just skapade.
  5. Klicka på Contents tabben och välj Create New Contents File.
  6. Kontrollera så Contents tabben är vald och klicka på Insert a Page knappen. Lägg till HTML filen från tidigare och se till att Entry Titel fältet är ifyllt och klicka på OK. Nu har du lagt till innehåll.
  7. Clicka på Index tabben och välj Create New Index File för att skapa ett index. Du kan lägga till nyckelord för att öka index.
  8. Klicka på project tabben igen och klicka på Change Project Options knappen. Välj Compiler tabben. Godkänn Compile Full-Text Searching Information för att godkänna sökning.
  9. Kompilera

Tack för utmärkt beskrivning.

saw skrev:

Tack för utmärkt beskrivning.

Hoppas att det stämmer bara. Det var ett tag sen jag använde den sist.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Flyttas från .NET

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)