DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Hej!
Jag tror jag blir tokig, lyckas bara inte få två grupper av mina sex radiobuttons.
Ska ha sex radiobuttons på ett formulär, men inte i en enda grupp utan det ska vara i två grupper (dvs två olika val ska kunna göras med tre alternativ i varje val). Jag vill gärna använda radiogroup, men det går inte pga groupbox-kanten som blir, den är ivägen och jag väljer då tre lösa radiobuttons istället.
Någon som vet hur man löser detta? Jag har för mig det fanns ett "groupid" man kunde sätta, men jag har kollat minst fem gånger utan att hitta något som verkar vara det. Ger upp det nu och fortsätter med något annat så länge...
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Jodå... jag designade om formuläret och använde RadioGroup istället, dom är så bra så man kan väl stå ut med kanten då. Men det vore ändå trevligt å veta hur man gör med enstaka RadioButtons till nästa gång...
Om man vill separera radiobuttons så får man lägga man dem på separat containers som t.ex. kan vara TPanel eller TRadioGroup.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Oj!! Lägger jag upp två paneler och flyttar dom dit och sedan tar bort panelkanten blir det ju precis som jag ville ha. Det var värst, att det kunde vara så enkelt, men jag ska försöka bli bättre på att använda paneler, det är rätt bra överhuvudtaget. Tack!
Jag använder paneler mycket för att dela upp formuläret på ett snyggt sätt samt för underlätta resize av formulären.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg precis... för resize är det ju oumbärligt...