webForumDet fria alternativet

massmail eller bulkmail

5 svar · 466 visningar · startad av kvacke

kvackeMedlem sedan juni 200239 inlägg

Tjenare!

Jag har en sajt med massa medlemmar. Dom vill ha nyhetsbrev. Jag vill dock inte att någon ISP eller mailklient osv osv skall uppfatta det som spam.

Är det någon som har erfarenhet av något liknande?

Har inte råd att anlita någon tredje part som sköter det.

Skulle bli så här :moose :L :birp glad om någon visste!

/M

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Om du kan fixa en server som kan köra Python-skript kan Mailman vara ett alternativ. Annars kan du t ex pröva Yahoo Groups

kvackeMedlem sedan juni 200239 inlägg

oki, men jag tror inte att det blir några problem att få iväg mailen, men jag vill minimera risken att det skall uppfattas som spam...hmmm

JAreMANNENMedlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Nu vet jag inte hur det skiljer sig från olika mailservers men jag antar att följande länk kan ge dig en fingervisning på vad som gäller:
http://advertising.msn.com/adproducts/email_techstd

Detta gäller i första hand om man gör utskick mot hotmail, men jag kan tänka mig att det gäller samma sak på de flesta.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

kvacke skrev:

oki, men jag tror inte att det blir några problem att få iväg mailen, men jag vill minimera risken att det skall uppfattas som spam...hmmm

Yahoo groups är vanligen vitlistade hos e-post-leverantörer.

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

... och en vanlig mailmanlista borde inte heller ha några problem att slinka igenom spamfiltrena (om det inte är spam, d.v.s.). Och om man skickar som plain text i stället för HTML brukar SpamAssassin bli mer välvilligt inställdß.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)