webForumDet fria alternativet

Tips på projekt

3 svar · 564 visningar · startad av Nickemannen

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Hej, jag söker lite tips och ide'er om ett projekt till mig och ett par stycken på min skola. Projektet är på 10 poäng och går ut på att vi skall ta ett programprojekt från någonstans. Studera och analysera programprojektet.. kanske bygga om strukture n eller lägga till funktionallitet.

Nu söker jag på tips och ide'er på vad detta skulle kunna vara för projekt. Vi har sökt runt lite på sourceforge och freshmeat samt kollat oss runt lite och det finns några intressanta förslag. Men vi vill ha fler att välja bland så vi är tacksamma för förslag.

Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Tja man kan ju ta och titta på eclipse och kanske skapa ett större plugin av något slag till programmet. Det finns väldigt mycket dokumenterat om eclipse ramverk och hur det är uppbyggt.

juventus1Medlem sedan dec. 2000399 inlägg

Det hade varit trevligt med en vettig C#-plugin till Eclipse med refactoring, code completion och alla andra finesser som finns för Java. Man borde kunna återanvända rätt mycket av det som finns för Java redan.

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

tack för svaren, jag har fått lite mer kött på benen och fått reda på att det är viktigt att vi bygger om strukturen mycket. T.ex. gör ett enmansprogram distribruerat osv.

Några fler tips?

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)