webForumDet fria alternativet

Ärendehanteringssystem..

8 svar · 806 visningar · startad av Walker

WalkerMedlem sedan okt. 2002188 inlägg

Hej

Jag undrar om det är någon som kan rekommendera ett ärendehanteringssystem. Helst webbbaserat men inte tvunget.

Skall klara av att kategorisera ärenden per område, följa upp ärende.

mlundbomMedlem sedan jan. 2003573 inlägg

Remedy? :e

/M

andreascarlssonMedlem sedan feb. 2003202 inlägg

Rational ClearCase

snajgelMedlem sedan juni 2001845 inlägg

Walker, vilken prisklass hade du tänkt dig?
Remedy är ju inte helt billigt även MagicTSD från BMC ligger ganska högt i pris...

Hej snajgel

Så billigt som möjligt.. Men det blir nog som så att jag bygger något enkelt själv.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Kan Bugzilla funka?

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Helt klart kan man utgå från något som är fritt idag.
Jag är mycket intresserad av att skapa/köra något för att administrerar kunders problem, arbetsordrar och nerlagd arbetstid för en viss typ av hantverkare. Jag har ju idag ett bokningssystem för uthyrning men vill kika på något vid sidan om.
Vad har du tänkt dig för fall? Maila gärna om du inte vill skylta upp här.

Bugzilla skulle kunna fungera. Får kika lite mer på det. Det som jag vill ha är något som liknar JIRA (http://jira.nhibernate.org:8080/secure/Dashboard.jspa).
I sin enklaste form skall man kunna lägga in olika ärenden, detta skall helst kunna ske via webben. Ärendet skall sedan sändas till administratören för detta projekt, som sedan sätter en status på det och skickar vidare till en annan person. Denna person blir då ansvarig för ärendet, han skall sedan skicka ut det till andra personer, som tar del av informationen. Här skall man kunna lägga till dokument, bilder och filer. Inledningsvis så räcker det med detta men i framtiden så skall man kunna rapportera i arbetad tid och andra kostnader.

/w

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)