Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg Hej!
Jag har aldrig varit i kontakt med .db filer tidigare. Hur som helst behöver jag nu skapa en ',' separerad fil av mina .db filer, för att få in dem i min mysql databas.
Jag tänkte mig att jag kunde göra en ODBC koppling till själva DATA-mappen och hämta datat den vägen.
- Mina paradox drivisar har versions nummer 4.00.6200.00
- Collating Sequense har jag som Swedish-Finnish.
- Databasen lär ska ha högre versionsnummer än 3...?
När jag försöker importera ODBCn sedan så får jag felmeddelandet :
[Microsoft][ODBC Paradox Driver] Reserved error (-7); ther is no message for this error.
Vore rackarns tacksam om nån kunde lösa detta åt mig!
jtMedlem sedan juni 2000350 inlägg Har du delphi installerat på datorn?
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg Nej det är det jag inte har...
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Har du provat att köra in filerna direkt i Excel
Gå under Data Hämta externa sedan kan du läsa ut Exportera kommaseparerat.
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg Nope, går inte heller... jag får det givande felmeddelandet 'Felaktig sorteringsordning' :l
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Om du har lust kan du zippa och maila db till mig så skall jag försöka konvertera det.
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Kollade just att Access har import från Paradox som möjlighet.
Arkiv, hämta externa.. Importera, välj Paradox sedan skall du kunna exportera kommaseparerat eller ta över till Excel och köra ut det på det vis som du vill ha det.
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg Nope, går inte heller... jag får det givande felmeddelandet 'Felaktig sorteringsordning' :l