Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Hur konverterar man delphi5 projekt till delphi4?
Det blir hela tiden "invalid stream format" för mig :(
Jag tror jag lyckades förr genom att ersätta en viss delphi5 fil med motsvarande delphi4 fil, men minns inte :(
Kan det bero på att vissa filer saknas som bara finns i delphi5? Kan man isf ladda hem dom och använda dom i delphi4?
------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.
WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg Det beror på ett nytt format för DFM filen, alltså till formulären. Känner inte till nån konverterare men om du bara använder standardkomponenter som finns i både D4 och D5 kan du ju starta båda samtidigt och klipp&klistra komponenterna över till D4.
------------------
winne.net
jtMedlem sedan juni 2000350 inlägg Om du i delphi5 högerklickar på formulären och avmarkerar "Text Dfm" och sedan sparar så kan du öppna formulären i D4.
Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Men om jag inte har delphi5? ( vilket jag inte har :( )
Hur ska man göra då? Jag kan inte ens starta ett projekt i delphi4 som är gjort i delphi5 ( oavsett vad den innehåller ) :(
------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.
WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg Det går ju alltid att hacka till det ändå. Starta ett nytt projekt och importera .pas filerna. Sen får du helt enkelt bygga ett formulär i D4 med hjälp av komponent listan i pas filen. Lite jobbigt om det är många komponenter bara.
------------------
winne.net