webForumDet fria alternativet

Program

16 svar · 571 visningar · startad av Alvar s

Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg

Så här ska det funka:

Det ska finnas en ok knapp, den ska man inte kunna trycka på om man inte chekat för en checkbox, om det är möjligt ska man endast kunna avsluta programmet genom att trycka på ok! (inte ctrl-alt-del / F4 lr nåt sånt! )

Det ska användas föra att visa skol regler och man kan endast fortsätta om man accepterar det...

------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

Det där med att inte kunna avsluta kan du ju kanske hitta på http://www.delphipages.com !

------------------
Alpha II

[Ahhhaaa]

Niclas OhlssonMedlem sedan juli 200068 inlägg

jag har skickat ett mail till dig
som innehåller ett demo som jag gjorde
nyss!
Det innehåller lite förklaringar också!!!

Säg till mig om det av någon anledning inte skulle fungerar.
Det kan vara bra att veta!!

/Nicke

WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg

Litet tips! Det är bättre att ni lägger en hyperlänk till programmet istället för att maila det till endast en i tråden. På så sätt kan alla som vill följa med i diskutionen.

------------------
winne.net

Källkoden funkar inte för mig så jag kan inte lägga till nån text ( jag är en nybörjare så jag vet inte hur man bygger om det ) Sen skulle det vara bra om man inte kan välja ett annat program än det, dvs: man måste trycka på ok för att kunna använda datorn överhuvudtaget...

------------------

[Redigerat av Alvar s den 24 aug 2000]

Jag har nu knepat ihop ett litet program!
http://w1.650.telia.com/~u65004710/avtal.zip

------------------
Alpha II

[Ahhhaaa]

Alpha: Sättet att stänga av CTRL-ALT-DEL och ALT-TAB funkar inte i Windows 2000. Vet inte hur det är i Win98 men jag har för mig att jag sett ett annat sätt att göra det här, får se om jag hittar det igen.

Återkommer...

------------------
winne.net

Jag kan inte använda källkoden här heller

"Invalid stream format."

Vad ska jag göra? Använder Delphi 4.0

------------------

..och jag använder Delphi 5

------------------
Alpha II

[Ahhhaaa]

Förresten är det nån som vet hur man gör så att man inte kan göra nånting annat i datorn förrän programmet är avsluta? Ungeför som ett systemmedelande!

------------------
Alpha II

[Ahhhaaa]

jtMedlem sedan juni 2000350 inlägg

Vill man köra program och samtidigt ha koll på vad användaren kan/får göra är nog det bästa att ersätta explorer shell med ett eget.

"Invalid stream format." får du just bara för att det är ett Delphi 5 formulär. Kör du Delphi 4 får du helt enkelt kolla i källkoden och lista ut vilka komponenter som används och sen skapa ett nytt formulär.

------------------
winne.net

jt, vad är "explorer shell"? Och hur gör man det du skrev?

/daniel

Om man i system.ini byter ut "shell=explorer.exe" mot "shell=mittprogram.exe" så laddas mittprogram som shell istället för explorer.

Nu kommer du inte ha någon startknapp, autostart, skrivbord, högerklick m.m.

Detta har jag använt när datorn som man kör programmet på enbart ska användas för ett/några program. Mitt shell program har då haft några få funktioner tex att starta tillåtna program egen autostart.

Förresten är det någon som vet hur man laddar ur explorer shell och sedan laddart sitt eget utan att starta om datorn?
Jag kan ladda explorer shell från mitt shell men inte hittat någon lösning tvärtom.

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

jt, Logga ut och logga sedan in igen. Alternativt starta explorer.exe.

Dessutom är det bättre att ändra i registret. Att ändra skalet i win.ini är för bakåtkompatibilitet.

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

Nu har jag försökt att få programmet att funka i delphi 4.0 men jag klarar inte av det

Kan ingen hjälpa mig att konvertera det till delphi 4.0?

------------------

[Redigerat av Alvar s den 27 aug 2000]

Vet att det funkar med ur/in -loggning men tyvärr ska man inte behöva använda windows inloggningen. Och skapar man inte lösenord har jag inte lyckats få detta att funka.

>Alternativt starta explorer.exe.
Hjälper mig inte att ladda mitt eget shell.

Systemet körs bara på win95 och då funkar system.ini bra, vet att man på NT måste man använda registret.
Systemet styr och övervakar maskiner så hårdvaran är lite speciell och levereras med OS.

151 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
135 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)