webForumDet fria alternativet

Python tutorial på svenska

5 svar · 1 690 visningar · startad av nigge

niggeMedlem sedan feb. 2002199 inlägg

Tjena!
Jag har googlat runt efter en python tutorial/instruktion på svenska...
Jag har koll på java, men känner att jag har ett behov av att åtminstone kunna lite grundläggande python... (har en python-service som jag kommer behöva modifiera lite)...

Alla svenska tutorials jag hittar har utgångna eller felaktiga länkar

har ni något tips?
/Niklas

EDIT: ändrade rubriken

civilpolisenMedlem sedan dec. 2009872 inlägg

So... Why not Go West!?

python, tutorial ger en hel del intressanta länkar, även på Youtube.

Inte på svenska för visso, men den medvetna kodaren vet när det är läge att välja språk med insikten att bedriften är större än nederlaget att inte nyttja sitt favvospråk...

Sant... jag får nog krypa till korset och ta till engelskan... det var mest latmasken som skrev det förra meddelandet...

GildebrandMedlem sedan juni 2009920 inlägg

Ska man programmera så finns det enligt mig ingen egentlig anledning att leta på svenska, då all dokumentation, alla forumtrådar och alla termer kommer vara på engelska. Är det på svenska så är det viktigt att det framgår vad de engelska termerna är!

Gildebrand skrev:

Ska man programmera så finns det enligt mig ingen egentlig anledning att leta på svenska, då all dokumentation, alla forumtrådar och alla termer kommer vara på engelska. Är det på svenska så är det viktigt att det framgår vad de engelska termerna är!

Absolut är det så, jag tänkte mer "vidga" ifrån JAVA till grundläggande pythonförståelse och tänkte att min trötta hjärna mer gillade att slöläsa svenska...:-)
Även om jag hade gjort mig själv en björntjänst med Svenska...
:)

LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg

Googla efter Pythonkramaren. Finns i två delar om jag inte minns fel.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)