Eftersom min förra tråd är lika död som dinosaurierna testar vi att göra en ny helt enkelt
Nu har jag kommit lite längre
Så det jag har fått ihop nu är
Och jag är ganska säker på att detta är bästa sättet att göra detta på om ni vill hjälpa till kan ni kolla
Tasklist / Find / Goto / If / Taskkill / Timeout / Exit / Start
Det är i stort sätt det jag använt mig av jag har dock försökt att få detta att köras i en ruta och inte använda mig utav "Start "Windrop" Windrop -nt eggdrop.conf" i slutet. Men inte lyckats så bra. Försökt med att använda "'Title Windrop" Men då blir namnet på rutan "Administratör: Windrop" vet ej om det finns något sätt och ta bort så det bara står "Windrop" utan "Administratör:" eller vem man nu då är inloggad som eller om det ens går köra den här metoden i egen ruta alls eller om det måste först gå i en check och sen använda "Start" efter kraven som finns. Nått mer? Hmmm "Windropen" kan va lite seg att stänga ner därför jag använder "Timeout" innan den checkar igen. Men på det stora hela är allt klart och fungerar perfekt är bara "Title" och ifall allt går köra i en o samma ruta som jag undrar över och om det är det bästa sättet eller om de finns nått bättre
Men det viktigaste som jag kommit på sist är denna kod. Vilket är riktigt viktigt och som jag behöver hjälp med annars kommer det helt enkelt inte funka.
Den koden finns det något sätt att räkna gångerna som inte programet svarar. Jag kör allt detta i "Schemalagda aktiviteter" så om den är satt på att checka typ var 10m och den inte svarar på 2 gånger har programet varit låst i 10 minuter och borde då stängas och starta om. Men då måste jag ha en räknare av något slag och har ingen arning om hur jag gör det så. Snälla hjälp det är absolut viktigast och har svårt och tro att någon här inte har lösnigen på min fråga.
/Hoppas nån kan hjälpa mig lite
/Mvh Slaktarn
Nu har jag kommit lite längre
Så det jag har fått ihop nu är
Code:
Tasklist | Find /i "Windrop.exe" if "%ERRORLEVEL%" == "0" (Goto CheckWindrop) else (Goto StartWindrop) :CheckWindrop Taskkill /F /IM Windrop.exe /FI "Status eq not responding" timeout/t 60 Goto StartWindrop :StartWindrop Tasklist | Find /i "Windrop.exe" if "%ERRORLEVEL%" == "0" (exit) else (Start "Windrop" Windrop -nt eggdrop.conf) exit
Tasklist / Find / Goto / If / Taskkill / Timeout / Exit / Start
Det är i stort sätt det jag använt mig av jag har dock försökt att få detta att köras i en ruta och inte använda mig utav "Start "Windrop" Windrop -nt eggdrop.conf" i slutet. Men inte lyckats så bra. Försökt med att använda "'Title Windrop" Men då blir namnet på rutan "Administratör: Windrop" vet ej om det finns något sätt och ta bort så det bara står "Windrop" utan "Administratör:" eller vem man nu då är inloggad som eller om det ens går köra den här metoden i egen ruta alls eller om det måste först gå i en check och sen använda "Start" efter kraven som finns. Nått mer? Hmmm "Windropen" kan va lite seg att stänga ner därför jag använder "Timeout" innan den checkar igen. Men på det stora hela är allt klart och fungerar perfekt är bara "Title" och ifall allt går köra i en o samma ruta som jag undrar över och om det är det bästa sättet eller om de finns nått bättre
Men det viktigaste som jag kommit på sist är denna kod. Vilket är riktigt viktigt och som jag behöver hjälp med annars kommer det helt enkelt inte funka.
Code:
Tasklist | Find /i "Windrop.exe" if "%ERRORLEVEL%" == "0" (Goto CheckWindrop) else (Goto StartWindrop) :CheckWindrop Taskkill /F /IM Windrop.exe /FI "Status eq not responding" timeout/t 60
/Hoppas nån kan hjälpa mig lite
/Mvh Slaktarn