AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Ett litet problem som jag skulle vilja ha förslag på möjlig lösning till:
Jag släpper ett minde program. I menyraden skall det finnas ett val typ "Check Program Update". Denna skall på något sätt kontakta min server och se ifall det finns någon ny version.
Något fröslag på hur man bygger något sådant, borde vara ett ganska vanligt problem kan man tycka.
tack
Andreas
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Låt programmet ladda ner en fil från en webbsida. Filen inehåller då ett versions nummer och kanske en change log. Sedan är det ju bara o se om det är en ny version ute och i så fall skicka besökaren till en sida där den nya versionen kan hämtas,
tompeMedlem sedan juni 2004244 inlägg AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Tack, dock är clevercomponents exempel inget jag kan använda, kör Delphi 3 fortfarande :)
Dock har jag ett skript som hämtar hem en url för publicering i det system jag har idag. Funderar på ifall man skulle kunna få fram MD5värde på det program man kör, och jämföra med ett MD5värde som man hämtar på liknande sätt från min server.
Stämmer ej MD5 är programmet nytt, och man kan ladda hemd et nya.
Andreas