Hej och go´kväll,
Om jag vill använda egenhändigt ihopsnickrade program i min palm handdator, hur gör jag?
Går det på ngt sätt att "transformera" till lämplig format de filer som eclipse ger?
Tack för ordet
/Peter
10 svar · 229 visningar · startad av farsta_online
Hej och go´kväll,
Om jag vill använda egenhändigt ihopsnickrade program i min palm handdator, hur gör jag?
Går det på ngt sätt att "transformera" till lämplig format de filer som eclipse ger?
Tack för ordet
/Peter
Transformera? Du får helt enkelt koda efter de kriterier som din Palm klarar, vilket görs via J2ME. http://java.sun.com/j2me
Hörde talas om ett program som heter superwaba som skulle hjälpa på ngt sätt...
JAg orkar inte läsa igenom vad det gör, men här är hemsidan, http://www.superwaba.com.br/ om du inte har hittat den :)
/Viktor
tack viktor, men har hittat sidan...
Du får använda J2ME, sen är det bara att exportera, ditt projet till en .jar fil.
Mc Fetto skrev:
Du får använda J2ME, sen är det bara att exportera, ditt projet till en .jar fil
Så enda sättet att göra ngt för palmen i java är att lära mig J2ME?
Förslag på bra bok/böcker?
Någon som har hört talas om Java Development on PDAs: Building Applications for Pocket PC and Palm Devices ?
Tack för ordet
/Peter
farsta_online skrev:
Mc Fetto skrev:
Du får använda J2ME, sen är det bara att exportera, ditt projet till en .jar fil
Så enda sättet att göra ngt för palmen i java är att lära mig J2ME?
Förslag på bra bok/böcker?
Någon som har hört talas om Java Development on PDAs: Building Applications for Pocket PC and Palm Devices ?Tack för ordet
/Peter
Japp, saker du bör tänka på när du pillar ihop applikationer till mobila enheter är t ex att strängoperationer är väldigt krävande och bör hanteras varsamt (då en palm inte har samma resurser som en pc), ibland kan det vara lämpligt att gå ifrån OO-tänkandet och programera vanlig funktionsflöde... då detta spar plats i minnet (inget du behöver börja med precis). Viktigt är ivf att du gör effektiv programkod!
Någon som vet om boken jag nämnde tidigare är värt att ha om jag vill lära mig java för palm? eller kanske denna istället?
Om jag nu vill programmera för handdatorer och mobiltelefoner
farsta_online: nej det är inte nödvändigtvis J2ME du behöver lära dig. C++ går i de flesta fall bra och in andra måste du lära dig Epoc. Men eftersom du ställde frågan i Java-forumet så får du svaret J2ME.
Alla tillverkare av PDA-operativsystem har en "Developer"-sida på sina siter. Börja med att kolla på Palms hemsida.