Vilka telefoner har egentligen stöd för denna teknologi, MIDP 2?
Har någon tid får de ocksåp enkelt förklara vad det är med, lite mer ingående.
Andraes
4 svar · 252 visningar · startad av AG
Vilka telefoner har egentligen stöd för denna teknologi, MIDP 2?
Har någon tid får de ocksåp enkelt förklara vad det är med, lite mer ingående.
Andraes
Jag "vet" att alla nya Nokia-telefoner kommer att ha stöd för dem/har stöd för dem, bl.a. 6620, 5140 och 7700 ( Telefon? :OO ). Även kommande PDA'er har stöd för MIDP2, hur det är med äldre vet jag inte - men åtminstone de från sista kvartalet -03 borde ha stöd för det.
MIDP2 har fler funktioner och bättre stöd för grafiska gränssnitt, multimedia, m.m. m.m. Allt finns säkert att läsa på http://java.sun.com/j2me . :)
MIDP1-applikationer kommer f.ö. att fungera även på MIDP2-stödda plattformar, konstigt vore väl annars. :)
ok tack.
Anledningen är att jag har begärt offert på att få ett program till mobiltelefon gjort, för publik distribution.
Fick då frågan om MIDP 1 eller 2 skulle användas, de ville heslt köra med 2.
Men jag vet inte hur det fungerar på Sony Ericsson, exempelvis T610 har ju ej stöd för det.
Andreas
AG skrev:
ok tack.
Anledningen är att jag har begärt offert på att få ett program till mobiltelefon gjort, för publik distribution.
Fick då frågan om MIDP 1 eller 2 skulle användas, de ville heslt köra med 2.
Men jag vet inte hur det fungerar på Sony Ericsson, exempelvis T610 har ju ej stöd för det.Andreas
T610 har inte heller fullt stöd för MIDP1
Vill man nå ut till en bredare marknad är nog MIDP1 att föredra ett tag till... Vet ifs inte vad det är för resursskilnadskrav på de båda!?