webForumDet fria alternativet

docendos bok java 2002

4 svar · 324 visningar · startad av farsta_online

farsta_onlineMedlem sedan jan. 2004106 inlägg

Hej,

någon av er som vet ifall java 2002 från docendo är ngt att ha för en nybörjare???

När jag började med ASP så rekomenderades docendos bok av Ronne varmt...

Tack för ordet
/Peter

tovelainenMedlem sedan mars 2003137 inlägg

hallå ja
Den e hyfsad. Har även provat "Java direkt" av Skansholm. Den va bättre. Bäst gillade jag tegelstenen "Börja med java" av ivor Horton. Den va jättebra om man vill lära sig java grundligt.

Tack för svaret!

tovelainen skrev:

Bäst gillade jag tegelstenen "Börja med java" av ivor Horton. Den va jättebra om man vill lära sig java grundligt

Den boken har jag köpt på rea förra året...
Tyvärr är det 1.3 och inte 1.4 och dessutom på svenska.
Lästa ngnstans att programmeringsböcker skall vara på engelska - men det kanske inte gör så mycket??
Fråga:

• Hur stor är skillnaden mellan 1.3 och 1.4?

/Peter

Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg

farsta_online skrev:

Tyvärr är det 1.3 och inte 1.4 och dessutom på svenska. Lästa ngnstans att programmeringsböcker skall vara på engelska - men det kanske inte gör så mycket??

Generellt så brukar engelska böcker vara bättre än svenska (enligt mig), det innebär dock inte en svensk bok alltid är sämmre!
En ska kan jag ju säga att tegelstenar är att föredra framför mindre böcker... (oftast) ;)

Tack för svaret..

Mc Fetto skrev:

Generellt så brukar engelska böcker vara bättre än svenska (enligt mig), det innebär dock inte en svensk bok alltid är sämmre!

Nu menade jag inte att svenska skulle vara sämre, men just när jag köpte den till svenska översatta Boken av Ivar Horton, läste jag ett inlägg om att java 2 bibeln var jätte dåligt översatt... Därför har jag hittills avstått från att läsa i "Börja med java". Hur är den bokens översättning?

• Hur är den bokens översättning?
  • tar boken upp ngt om Swing?

/Peter

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)