Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Får inte jsp att fungera (ovanligt att jag inte får det att fungera) ;)
Var tvungen att instalera om webservern o jsp paket o dylikt.
har dessa variabler:
JAVA_HOME : C:\j2sdk1.4.1\;C:\Blazix\blazix.jar;C:\j2sdk1.4.1\bin\java;C:\Documents and Settings\C-O\Mina dokument\Java\Beans;C:\Documents and Settings\C-O\Mina dokument\jakarta-tomcat-5.0.16\jakarta-tomcat-5.0.16\webapps\ROOT;C:\jwsdp-1.3\webapps\jsp-examples
CLASSPATH : .;C:\Blazix\blazix.jar;C:\j2sdk1.4.1\bin\java;C:\Documents and Settings\C-O\Mina dokument\Java\Beans;C:\Documents and Settings\C-O\Mina dokument\jakarta-tomcat-5.0.16\jakarta-tomcat-5.0.16\webapps\ROOT;C:\jwsdp-1.3\webapps\jsp-examples;C:\jwsdp-1.3\common\lib\tools.jar
TOMCAT_HOME : C:\jwsdp-1.3\bin
Och får ovanstående felmedelande + att man ska lägga tools.jar i common/lib men det har jag gjort. Antar att det har ngt med miljövariablerna att göra men jag får inte rättsida på det!
Tack på förhand!
Varför har du med classpath-delar i din JAVA_HOME?
Prova med att sätta JAVA_HOME till enbart din java-katalog; JAVA_HOME=C:\j2sdk1.4.1
Jag vet inte om det hjälper, men jag har aldrig sett en JAVA_HOME-variabel som innehåller mer än just java-path:en.
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Nope, det gjorde inte några förändringar! :(
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Om det hjälper någon så får jag exemplen i C:\jwsdp-1.3\webapps\jsp-examples att fungera...
Kika på den här tråden på developers.sun.com, det kan mycket väl vara det som strular för dig, för att citera tråden:
luhehe @ developers.sun.com skrev:
the error message about the missing Java compiler is misleading, and is being caused by a bug in the way compilation error messages are being propagated.
This problem has been fixed in the upcoming Appserver 8.0 PE release.
I think your JSP fails to compile because of an error in your JSP. Your appserver log should contain the real compilation error. Can you check?
Also, if you don't see any compilation error in your server log, please send me your JSP and I will take a look at it.
Kika i dina tomcat-loggar och se om det stämmer, att det i själva verket är något annat i din kod som strular.