webForumDet fria alternativet

Hjälp sökes

15 svar · 522 visningar · startad av henke1975

henke1975Medlem sedan sep. 20036 inlägg

Hej!
Jag har tillåtelse att gå in och ändra i ett java program. Jag kan inget om detta och undrar om det är någon som tycker det skulle vara roligt att hjälpa mig göra dessa ändringar.

mvh

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Berätta gärna mer om omständigheterna varför du inte har "tillåtelse". wF tillåter inte diskussioner och tips som bryter mot upphovsrättslagen.

Tråden flyttas till Java-forumet.

Jah har ju tillåtelse

Nu förstår jag inte. Jag skrev ju att jag har tillåtelse att att göra ändringar, men jag kan inte göra det själv för jag kan inget om Java.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Re: Jah har ju tillåtelse

henke1975 skrev:

Nu förstår jag inte. Jag skrev ju att jag har tillåtelse att att göra ändringar

Jag tror bara att Jojoxx läste fel. :)

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men vill gärna ta tillfället i akt att önska dig välkommen till webForum. :bire

Mvh,

Re: Re: Jah har ju tillåtelse

Tackar @nders

@nders skrev:

henke1975 skrev:

Nu förstår jag inte. Jag skrev ju att jag har tillåtelse att att göra ändringar

Jag tror bara att Jojoxx läste fel. :)

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men vill gärna ta tillfället i akt att önska dig välkommen till webForum. :bire

Mvh,

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Vad är det för typ av program? Är det ett fönster program (som vanligt windows) eller är det ett server program, som ASP eller PHP?

/Viktor

Det kommer upp som en ruta på hemsidan. Det går att finna all info man vill på hans hemsida. Bara att ladda ner och där ligger alla källkoder (tror jag det heter)
Om du är intresserad att hjälpa till så kan du finna all info på http://www.mbovin.com/soccer/index.html

Viktor skrev:

Vad är det för typ av program? Är det ett fönster program (som vanligt windows) eller är det ett server program, som ASP eller PHP?

/Viktor

Tråden flyttad till Java-forumet.

/Viktor

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Ursäkta mig, jag läste fel. Ursäkta även att flytten blev till fel forum. Ibland går ingenting rätt :)

Tyvärr verkar det bara vara det som händer medelandets flyttas omkring. Men ingen hjälp finns. JaJa det var värt ett försök iallafall.

Ladda ner JDK (J2SE) http://java.sun.com/, installera den och sedan försöker du kompilera käll koden som du har fått, utan att ändra något. När du har lyckats med det går du in i koden och tittar igenom vad den gör, ändra lite, kompilera och se vad som har hänt. Om du sedan har några frågor om hur vissa kod stycken fungerar osv så är det bara att fråga här i forumet.

/Viktor

Jag får nog glömma det hela och söka hjälp någon annan stans. Jag kan inget om det så jag fattar tyvärr ingenting av vad du säger Viktor

LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg

Då ska du gå till din chef/projektledare och säga det och se till att han skaffar rätt resurser...

PM:a mig och tala om vad det är du behöver ha ändrat...

Edit... efter att ha tittat lite på programmet så inser jag att du inte ska in i koden om du bara ska visa statistik, vilket jag antar att du ska göra.

andreascarlssonMedlem sedan feb. 2003202 inlägg

"Jag får nog glömma det hela och söka hjälp någon annan stans. Jag kan inget om det så jag fattar tyvärr ingenting av vad du säger Viktor"

Om du inte förstod något av det Viktor skrev, är det förmodligen en dålig idé att börja göra ändringar i programmet. För att göra ändringarna krävs nämligen programmeringskunskaper.

Mitt förslag till dig, är att du går en nybörjarkurs i Java, alternativt köper en bra bok i ämnet. När du lärt dig hur du sätter upp en utvecklingsmiljö (kompilator & editor) och förstått språkets fundament, skulle du kunna börja göra enkla förändringar i koden.

Eftersom programmering är så teknikfokuserat, kommer du inte att få bättre svar, oavsett vem du frågar. Därför krävs det att du sätter dig in i ämnet för att kunna ta del av den värdefulla hjälp du får här (eller på något annat ställe).

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Som sagt behöver man inte ändra i koden. Följ installationsanvisningarna (install.html i zipen) så borde allt gå så bra så.

LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg

Jo... Enligt ett PM så vill han lägga till mera statistik och efter att ha gjort en snabb bedömning så skulle jag säga att det är ca 30-40 timmars jobb att fixa till så det går att även lägga till data om assist och poängliga (mål + assist).

Inga stora saker... bara tråkiga...

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)