Hejsan,
Jag kör Netbeans IDE, men Javadocs hittas inte:
"JavaDoc not found. Either javadoc documentation for this item does not exist or you have not mounted a filesystem that contains the source for this class. The javadoc documentation that is displayed in this box is generated from source files, not from compiled javadoc documentation."
samma problem som den här killen: http://forum.java.sun.com/thread.jsp?thread=413106&forum=31&message=1820849
Det står ju att Javadocs utgår ifrån "source files" och jag gissade att man ska hitta den katalog där dessa ligger och sen välja "mount directory" eller nåt i den stilen men för det första hittar jag inte nåt bibliotek där dessa kan ligga o för det andra kanske det inte ens är så man ska göra..?
Tja!
Om du i installationen har valt att få med sourcen så brukar den finnas i \j2sdk1.x\src.zip
mvh
phonk
Hejsan Phonk :) okay, jag provade faktiskt o packa upp den zip filen igår.. o provade på måfå o mounta några av foldrarna den extraherade fast det verkade inte hända nåt.. sen imorse så efter ett tag så började jag sluta få felmeddelande o Javadocs började funka.. utan att jag gjort nåt speciellt.. knäppt..
tack för svaret i alla fall !! :)
hmm.. men sen imorse har jag heller inte kunna kompilera en enda fil.. provade t.o.m. o kopiera en liten kodsnutt från Suns hemsida på 10 rader kanske, testat Swing, AWT, o även console hello world, men jag får typ 200 fel meddelanden på bara 10 rader.. så jag håller på o letar i Goggles just nu... samma java fil funkade bra igår..
du eller nån annan kanske vet eller har stött på sånt problem..? (provade o starta om datorn men det hjälpte ju inte.. hehe.. super-originellt ;)
t.ex. här är min kod:
import javax.swing.*;
public class windowClass
{
public static void main(String[] args)
{
JFrame frame = new JFrame("windowClass");
JLabel label = new JLabel("Hello World");
frame.getContentPane().add(label);
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.pack(); //adapt to content of frame
frame.setVisible(true);
}
}
o sen på slutet får jag fel meddelande :
awt/KeyboardFocusManager.java [313:1] cannot resolve symbol
symbol : method assert (boolean)
assert(current == null || currentSequencedEvent == null);
^
Note: Some input files use or override a deprecated API.
Note: Recompile with -deprecation for details.
100 errors
210 warnings
Errors compiling windowClass.
(grejen e den att jag får exakt lika många fel oavsett om jag kompilerar Hello World till console) så jag vet inte delar av java biblioteket eller nåt har slutat funka..??? :( )
Testade o kompilera o köra från Textpad istället o då funkade det på en gång.. måste varit nåt fel på den här Netbean installationen eller nåt.. ska testa o installera om imorn... (kommandona kan inte ha varit deprecated eftersom de följde med senaste SDK:n från SUN.. tror jag.. )