Toppen :D
simpel miniräknare
47 svar · 1 467 visningar · startad av jenicpunktnu · sida 3 av 3
Hur fan kan det vara så (att mappen den ligger i) att det har så stor betydelse?
"krockade" namen nu eller vadå? (eftersom mappen bär samma namn som filen)
Beror nog snarare på själva projektet (miljön) och dess konfiguration.
Beror nog snarare på själva projektet (miljön) och dess konfiguration.
Vad innebär det? det har alltså ej endast med själva koden att göra?
Din utvecklingsmiljö ;)
hehe ok, nu funkar koden i var fall. Men förstår ej vad det är som gör att koder funkar utan problem, sedan byter jag tex namn på en knapp. Då får jag detta svaret igen. Dvs enda jag korrigerat i koden är alltså namnbytet på själva mappen ("detta" och inget annat). Hur kan det komma sig, att det av nån anledning har så pass stor inverkan på restrerande kod? (trodde att när man anger namn, så skrapar man bara på ytan, dvs allt inom "dessa tecken" trodde jag ej spelade större roll in i koden)
En knapp som du byter kodnamn på måste du byta namn på hela vägen. Dvs överallt i koden som du refererar till den knappen. Vet inte vad du menar med att skrapa på ytan, men om du reserverar minne för en integer med 'int koben' så kan du inte få åtkomst till koben genom att skriva benko. Det finns ingen intelligens i kompilatorn som gör att den förstår hur du tänker om du inte explicit anger exakt vad du tänker. Således, om du anger en integer till 'koben' är du tvungen att överallt i koden skriva 'koben' för att få åtkomst till den plats i minnet som du deklarerat 'koben' till.
Menar du däremot det du vill ska stå på knappen ('Hit me you shithead') så vet jag inte vad du talar om, då det anges när konstruktorn för knappen körs.
tack för att du förklarade återigen!