Hej allihopa!
Jag har en site där användare ska kunna skicka olika typer av meddelanden till varandra. När ett emddelande skickas läggs en post in i en SQL-databas. För att man ska få reda på när man fått ett meddelande måste någonting kontrollera databasen med jämna mellanrum.
För att slippa ha en htmp/php-sida som uppdateras hela tiden tänkte jag göra en applet som kollar efter nya meddelanden. Eftersom det går att dekompilera javakod så vill jag inte ha databaslösenordet i koden, och därför tänkte jag att jag istället hämtar en fil från webservern med appleten. Jag har kommit så långt att jag kan visa innehållet i filen i appleten.
Nu tänkte jag att jag skulle generera en xml-fil med php och parsa den med javaprogrammet. Det här med xml-parsing i java verkar dock vara väldigt krångligt. det finns ju 758 olika parsers att välja på, och de verkar inte kunna parsa filer som hämtas från en server.
Jag har även funderat på att skriva en serverapplikation som kommunicerar med appleten över nätet, men det känns lite onödigt..
Några tips på hur jag kan lösa detta?