Någon som vet om det finns någon Bra gratis applet chat som går att:
- ändra utseende på
- som är reklamfri
- som gärna (men inte är ett måste, kan kopplas upp mot en IRC kanal (på valfritt IRC nätverk))
???
MVH oGGo
4 svar · 304 visningar · startad av oGGo
Någon som vet om det finns någon Bra gratis applet chat som går att:
- ändra utseende på
- som är reklamfri
- som gärna (men inte är ett måste, kan kopplas upp mot en IRC kanal (på valfritt IRC nätverk))
???
MVH oGGo
Skulle tro det.
Njea... Rätt teknik men borde höra hemma i forumet "Omöjliga frågor".
Jag tycker det är lite naivt att tro att man ska få massor av svar när man ber om att få använda sig av ett program som uppskattningsvis skulle ta mellan 600 och 1000 timmar att skriva... Och som ska vara gratis och utan reklam och gå att anpassa exakt så som man vill ha grafiskt men man ska inte behöva programmera något, inte ens GUIt själv.
Snart är det helg! Det behöver jag...
Oggo:
Inget illa menat alls...men gör ett eget själv och se hur lång tid det tar. Kanske du sen inte vill ge ut det gratis. :P
BTW, jag har själv gjort en enklare chat-system:
- klient i form av en Java-applet
- server i form av ett Java-program
Den utvecklade jag på min fritid under en 6 månaders period. Den är inte ens nära färdig ännu, men den fungerar(någorlunda).
Ska se om jag orkar ta upp projektet igen och göra nåt åt det...
Jag kan inte räkna ut hur många timmar det har tagit att ta fram den men iaf en j*vla massa timmar och slitande av hår, hehe...
Om du verkligen är i behov av ett avancerat chat-system så måste du väl ändå vara beredd på att betala lite?
Annars så får du mer än gärna ta och använda dig utav min chat. fast då måste du nog tyvärr utveckla vidare *skiten*. :D
Måste påpeka att min chat faktiskt har smileys...