The_LMedlem sedan okt. 2001154 inlägg
Tjena, sitter och tar ut värden ur en databas med 2 olika resultset. Sen ska jag kolla om dessa innehåller samma värden med hjälp av en liten koll. Om dom innehåller samma värden så ska jag ta bort ena värdet ur ena ResultSetet med deleteRow();
Det funkar bra. Men när jag sen ska starta om programmet får jag ett felmeddelandet: "invalid cursor state" och programmet avslutas. Sen när jag återigen startar programmet så startar det utan problem. Mycket mysko tycker jag. Måste jag använda nån finalizemetod när jag stänger ner programmet för att stänga ner databasconnectionen eller nåt annat när jag avslutar programmet? Vore tacksam för lite tips.
//The_L
Märkte att deleteRow() tar bort ut databasen också och det var ju inte riktigt meningen. =/ Det är väl därför det krånglade tidigare. Nån som vet om det finns nån funktion som bara deletar ut ett RecordSet?
//The_L
SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg
Kan inte detta göras med SQL då? Det går inte att ta bort en post endast från ett ResultSet.
Hmm, jag vet faktiskt inte. Märkte att man iaf kunde byta värde värden på saker i ett resulset med t:ex rs.updateInt(int kolumnnr, int nysiffra); så jag kan sätta ett värde på de jag inte vill använda senare. T:ex 0. Det kan funka. Har dock inte testat ännu. Annars får jag testa att göra som du sa SPiN.
Tack för hjälpen.
//The_L
SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg
Om jag var du, skulle jag ivf försöka lösa det i SQL-frågan - med en bra databasstruktur så ska man kunna göra allt med SQL. ;)
Det blev en sql-sats som löste problemet =)
Tack igen SPiN!
//The_L