Tomcat vill inte kompilera om filerna. Bara första gången jag laddar upp dem vill de bli kompilerade... Om jag sedan laddar upp samma fil (filnamn) med ändringar sker ingen kompilering.
Någon som haft deta problem innan, några förslag på lösningar?
5 svar · 233 visningar · startad av skarbratt
Tomcat vill inte kompilera om filerna. Bara första gången jag laddar upp dem vill de bli kompilerade... Om jag sedan laddar upp samma fil (filnamn) med ändringar sker ingen kompilering.
Någon som haft deta problem innan, några förslag på lösningar?
I config filen kan man ställa in om man vill att tomcat ska kompilera om filer eller inte.
server.xml
<Context path="" docBase="I:\My Programs\java\ROOT" debug="0" [B]reloadable="true"[/B]/>
Om det är satt till false så kommer filerna inte att kompileras om (förutom JSP)
För att kompilera måste du starta om tomcat eller använda "Tomcat Web Application Manager", där kan du välja "Reload" för dina webapps.
/Viktor
men detta gäller väll Java filerna, och nu är det ju så att det är JSP filerna som inte vill kompileras om...
Ok, det är altså JSP filer. Då ska du inte behöva göra något av det som jag skrev ovan, vad kör du för version av tomcat?
/Viktor
vet ej version, det är inte min server, en kompis men han är mer talanglös än vad jag är på detta.
Men ingen som varit med om något likande?
Jag har läst att detta problem finns i någon release av Tomcat 3.x,
annars har jag inte hittat något om detta fel. Om du har Tomcat 3.x så kanske det är dags att upgradera till den senaste versionen av 3.x så kanske problemet är löst.
/Viktor