Jag undrar om det finns något bra sätt att undvika kompilering (varje dag), när en jsp-sida anropas?
Har sidan väl anropats en gång, laddas den ju fort när man anropar den vid senare tillfällen (eftersom den redan är kompilerad). Men classfilen som genereras verkar ju bara ligga i något temporärt minne (eller??)??
Varje natt gör nämligen mitt webhotell en omstart av servrarna och efter det går det trögt att ladda varje jsp-sida första gången... Även om jag besökt sidan, dagen innan! Det är lite irriterande faktiskt!
Går det att undvika detta på något sätt?? Jag har funderat på att anropa wget via crontab, varje natt. För att på så sätt låta jsp-filerna kompileras och vara "färdiga" när besökarna kommer på morgonen/dagen.
Men jag tror knappast att det går att anropa filerna så här:
wget 'http://www.domän.com/\*.jsp'
Man torde rimligtvis vara tvingad att anropa varje fil för sig, men det är inte någon hit, eftersom det handlar om ett hundratal filer... :(
Finns det någon som har en idé om hur man kan lösa detta?? Jag vill ju bara låta jsp-filerna kompileras en gång! Inte efter varje omstart av webservern!!