Hej,
jag ahr gjort en sökning på böcker här på java-forumet, men hittade inte ett ord om boken
Java 2 Bibeln ISBN: 9172410558
känner ni till den?
6 svar · 317 visningar · startad av plelkes
Hej,
jag ahr gjort en sökning på böcker här på java-forumet, men hittade inte ett ord om boken
Java 2 Bibeln ISBN: 9172410558
känner ni till den?
Personligen tycker jag inte om den. Ska du köpa den så ordna en engelsk version. Den svenska går knappt att läsa utan att brista ut i både skratt och gråt.
Översättaren verkar ha gjort många jobb åt VVS branchen då det snackas mycket om "Konstruktörer", "Rörledningar" etc etc. :-)
Ska man översätta en sån bok MÅSTE man hålla sig de engelska termerna annars blir det riktigt fånigt och stackarn som läser den som första Javabok kommer inte hajja ett smack när han/hon sen öppnar en mer avancerad bok.
mvh
phonk
ajdå stackars mig*snyft*
jag har redan hunnit köpa den på svenska!!!
Bokskotten reade ut boken för 150 pengar
Det finns en orsak till att den bara kostade 150 på svenska och 390 på engelska.
Ska du köpa den så ordna en engelsk version.
Jepp, och det gäller generellt. Skall man köpa en fackbok som behandlar datateknik så skall den i första hand inhandlas på orginalspråket.
Faktum är att databasteknik med fördel läses på tyska...
Lime skrev:
Faktum är att databasteknik med fördel läses på tyska...
Det må vara möjligt, så länge orginalspråket är tyska.
Jag föredrar att läsa böcker om kryptografi på ryska och böcker om OO analys & design gör sig bäst på koreanska ;) :e