Tjena!
Tänkte testa en grej i ett textbaserat program, alltså inget gui... jag vill ha en tråd som ligger och lyssnar om användaren skriver in något utan att det skrivs ut på skärmen. Hur kan jag fånga det?
3 svar · 193 visningar · startad av beiker
Tjena!
Tänkte testa en grej i ett textbaserat program, alltså inget gui... jag vill ha en tråd som ligger och lyssnar om användaren skriver in något utan att det skrivs ut på skärmen. Hur kan jag fånga det?
Beror på... Det är svårt att ta in input från en kommandorad utan att det syns på skärmen. Då måste man ta bort lokalt eko först och det är inte helt trivialt...
Problemet ligger också i att man inte får in några tecken i System.in innan användaren har tryckt "Enter/Return".
Vad är det du vill göra egentligen? Ett CLI bygger annars på att man ställer en fråga och sedan så får man ett svar via System.in...
Om du vill göra en tangentbordssniffer så får du fråga på något mindre seriöst forum. Jag vet hur man gör men jag lär inte ut det...
/Lime
nej jag ska inte göra nån sniffer...
vad jag tänkte göra var en textbaserad systembrowser som typ vanliga command-prompten fast intelligentare än den som finns i windows.. mer linux-liknande kanske... det verkar som att jag får göra ett enkelt gui då i alla fall
tack för svaret!