Detta kanske hör hemma i "Webbserver - Övrigt", men det struntar jag i. :e
Jag utvecklar lokalt med SDK 1.3.x och tomcat. Jag trivs bra med tomcat och jag har aldrig testat Resin. (konservativ som jag är)
Haken är att webhotellet kör Linux RH, Apache, Resin, och jag blir därmed lite kluven till att utveckla under tomcat.
Är det någon som märkt några skillnader mellan tomcat och Resin?
Huvudsaken är väl att man kodar efter samma SDK/JDK version?
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Jag kör också allt under Tomcat men provade Resin för att se vad det var och för att få det att fungera under Resin behövde jag bara göra några små förändringar i katalog stukturen om jag minns rätt.
Tycker personligen att Tomcat var mycket lättare att jobba med och configurera än Resin men så provade jag det bara i 1 timme :e
Allt är ju definerat av Sun i J2EE hur det ska vara så det borde inte vara något problem om båda följer J2EE standard.
/Viktor
SimonGMedlem sedan maj 2000444 inlägg Kan lägga till en mkt trevlig webserver, Orion, http://www.orionserver.com nån mer som änvänder den?
Nej, jag har ej testat den, men det ska bli ett nöje att göra det. :)
SimonGMedlem sedan maj 2000444 inlägg gör det, lämna gärna en kommentar sen.
mkt trevlig eftersom den är skriven i java med. ;)
Detta kanske hör hemma i "Webbserver - Övrigt", men det struntar jag i.
Nejnej, Tomcat och Resin är ju J2EE-applikationsservrar så det passar utmärkt här! :)
Själv har jag inga åsikter, jag använder Resin på min hobbyserver hemma och Websphere Application Server på jobbet. Tomcat har jag kört då och då men aldrig något mer djupgående.
Men eftersom både Resin och Tomcat följer samma J2EE-standard så skall det inte vara några problem att utveckla mot den ena och "deploya" på den andra.
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Det som jag möjligen märkt är då problemet jag hade i en tidigare tråd. Resin är inte lika känslig, behöver inte ange
"scope" för bönor etc, på samma sätt.
Andreas
RGBMedlem sedan dec. 1999419 inlägg SimonG - > Kör Orion på en burk hemma :)
psMedlem sedan juni 2000841 inlägg Kör också Orion.. mycket trevlig applikationsserver. :)
vid ominstallation av servern ska jag skippa vanlig webbserver och även köra PHP genom orion...
En annan sak är att det finns en inbyggd RMI server i Orion. Vet iofs inte hur det är med Tomcat och Resin, kanske finns där med.