nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg Får upp ett felmeddelande när jag försöka köra kod (och tror inte det har
med koden att göra):
"Application C:\WINNT\System32\JView.exe failed to launch. Access is denied.
Check the DCOM configuration settings for the Machine Debug Manager."
Hur fixar jag det? jview.exe ligger i mappen och är inte skrivskyddad
eller något sånt.
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Finns det verkligen folk som fortfarande använder det här skräpprogrammet?
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg vi använder det i skolan så det vore bara dumt att ha något annat hemma.
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg Ge oss namn och uppbehållsort på den puckade lärare som tvingar er att använda J++ för att lära er Java så lovar vi att skicka en Jugoslavisk hacker som äter upp hans tangentbord.
Det är en sak om dumma fjortisar (vill inte kalla nill fjortis, men ni vet vad jag menar) hittar en gammal J++-cd och installerar... men en lärare?
Ladda ner JDK1.4 från https://www.javasoft.com istället.
Troligen har du inte rätt att starta en debuggsession eftersom det kräver att man har administratörsrättigheter under nyare system... Been there, done that, you have to beat me to make me doing it again.
/Lime
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg Läraren är faktiskt en hon och det är nog datorledning på skolan som installerat J++. T.om. hon klagade lite på det idag.
Men faktumet kvarstår att skolan har j++ installerat på en hundra datorer och tror inte de kommer att byta under det året jag har kvar.
Jag har adminstratörsrättigheter hemma så det borde ju inte vara några problem här ivarjefall.
Jag kan köra jview.exe utanför J++. Jag förstår inte felet.
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg Men varför? J++ får man betala Micro$oft pengar för. JDK är gratis.
/Lime
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg jag var inne på den sidan du skcikade men allt jag laddade ner där var kaos.
Förstod ingenting. Provade två olika. Vet inte vilken som var rätt för hittade inget som hette exakt som du skrev.
Båda verkade dock vara mer för webutveckling än program (exe-filer)
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Gå in på http://www.google.com/ och sök efter detta,
"Check the DCOM configuration settings for the Machine Debug Manager" "J++"
där kanske du kan hitta svaret på din fråga (glöm inte att också trycka på fliken "Groups").
/Viktor
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Den sista länken gäller ASP.NET, det är väll inte det som du kör med? J#? "Debugger Users" gruppen installeras när du installerar VS.NET.
/Viktor
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg jo men det var ju samma problem :)
Med lite tur hittade jag en lösning nu ivarjefall. Starta programmet dcomcnfg.exe (jag gjorde i kommandotolken). Sen Egenskaper på Machine Debug Manager och sen ändra lite inställningar där. Exakt vilken inställning vet jag inte för jag ändrade många :)
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg
nill skrev:
Men faktumet kvarstår att skolan har j++ installerat på en hundra datorer och tror inte de kommer att byta under det året jag har kvar.
Oh, that dark, dark heritage... :x men hur som helst, Suns Java SDK och exempelvis Netbeans kostar ju inte mer än ansträngningen att installera. Ni kanske kan ha dem sida vid sida... :)
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg nu har jag sdk'n och Netbeans. Förstår dock inte varför ni föredrar det framför ett fungerade J++. Det är rätt så segt och hur gör man Exe-filer? man orkar inte med att ladda ner något stenålders dos-program som gör det ju.
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg Exefiler? Hur menar du nu då?
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg ja.. göra så programmet blir en exe-fil också. Windows körbar programfil. Det blir det automatiskt när man kör programmet i J++.
Så man kan köra sitt program genom att bara klicka på exe-filen.
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Här gör du jar-filer som du dubbelklickar på för at köra igång. Fungerar även på operativsystem tillverkat av företaget med ett stort äpple som logo, bara för att nämna ett.
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg hur gör man jar-filer med programmet då?
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Vilken tråd, fullt med spydiga och nedlåtande kommentarer från Java fanatiker istället för att svara på trådskaparens ursprungsfråga, inte konstigt att Java är så litet som det är med sådana förespråkare :OO
Reefer:
Vilken tråd, fullt med spydiga och nedlåtande kommentarer från Java fanatiker istället för att svara på trådskaparens ursprungsfråga, inte konstigt att Java är så litet som det är med sådana förespråkare
Skärp dig, det blir bara pinsamt när en snubbe som normalt skriver kunniga inlägg kommer med sånt där skit. Antingen försöker du flame-bait:a lite eller så vet du inte vad du snackar om och då skall du nog avstå från att posta. Jag orkar inte gå in i polemik men Java har gått om C++ i storlek och är betydligt större än .NET i rådande stund så kom inte med sånt där skit.
Anledningen till att trådskaparen inte får några svar är säkerligen att ingen använder J++ eftersom det är en gammal produkt som inte längre utvecklas och som förövrigt var erkänt värdelös när den väl användes.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg För att svara på nills fråga: Jag har inte riktigt koll på hur man säger åt Netbeans att skapa jar-filer (vilket man kan), men det är relativt enkelt från kommandoraden.
Steg 1: Skapa en manifestfil där du säger vilken klass som är huvudklass i programmet. Det är en vanlig textfil som ser ut så här (vad den heter spelar ingen roll, jag brukar kalla mina för <jar-filens namns>.mf):
Main-Class: com.foo.KlassenMedMainmetoden
Raden måste följas av en radbrytning (annars skiter det sig av någon anledning).
Steg 2: Paketera in klasserna. Om alla klasser ligger i ett underpaket till t.ex. com.foo så vill du ha in katalogen com in i jar-filen. Dessutom ska vi ange var manifestet finns:
C:\hacks\> jar cfm foo.jar foo.mf com
Klart! Sen är det förstås alltid värt att lära sig ett riktigt byggsystem som t.ex. Ant eftersom det är smidigare, och så blir man smal av det och slipper finnar och dålig andedräkt.
Mer om JAR:
http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/tooldocs/win32/jar.html
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/basics/index.html