AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Vill göra en lopp som plockar ut varje rad i en fil, och klipper in den i en databas. Detta skall ske genom att den identifierar sig med vissa tecken i koden, någon som kan slänga ihop denna loop, vore tacksam. Tecknen är samma för samtliga rader.
Koden skall plocka ut odds från en bookmaker, dessa skall sedan in och jämföras i en databas, mot andra bolag.
Andreas
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Har nu studerat koden hos java.sun.com för reg.exp och gjort en liten början. Dock har jag inte någonstans kunnat hitta anropet för att ta bort allt mellan två tecken.
<%@ page language=java %>
<%@ page import='java.util.regex.*' %>
<jsp:useBean id="flatbet" class="flatbet.getFlatBet" />
<%
String host = "http://www.hemsida.com";
String template = "class=\"tdDesc1Spo1\" height=\"15\" align=\"left\">, %1 , </table></form> ";
java.util.Vector result = flatbet.doGet(host, template);
String input = (String) result.elementAt(1);
Pattern p = Pattern.compile("[<?m>]+");
Matcher m = p.matcher(input);
input = m.replaceAll("");
out.println(input);
%>
Det jag vill skall bort är allt som börjar med < och slutar med > och alla de tecken, som finns där i mellan.
Andreas
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Jag provade lite i Textpad och kom fram till denna expression för att ta bort allt innom <> (och även <>).
<.*>
Som sagt, testad i Textpad men inte Java men det är nog samma sak :)
/Viktor
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Nope, fungerade inte. Är som förut, verkar endast ha tagit bort samtliga punkter och stjärnor.
Andreas
private String formatAnswer(String answer) {
StringBuffer sb = new StringBuffer(answer);
while(sb.indexOf("<") >= 0) {
sb = sb.replace(sb.indexOf("<"),sb.indexOf(">")+1,"");
}
return sb.toString();
}
;)
Lite old news kanske men hej, det funkar...
mvh
phonk
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Är helst på jakt efter något som fungerar med regular expressions, verkar lite "onödigt" det andra.
Andreas