Hej!
Kan någon vänlig själ förklara från början till slut, hur man får en applet att koppla upp sig mot en irc-server.
Man ska tydligen signera appletten för att denne skall kunna koppla upp sig mot andra servrar än den som den är upplagd på.
Kan ni visa i steg hur man skall göra det.
Jo, jag har letat efter hjälp på nätet och frågat några java-kunniga person och ställt frågan på andra forum. Men ingen har gett mig en konkret lösning på detta.
Jag vet att t ex sun har några exempel men jag får dem inte att fungera.
Jag har en applet som jag vill köra från min egen server(Apache2/Win2kPro).
Den skall sedan kunna logga in på en valfri irc-server.
Jag vill använda test-certifikat då jag ännu inte är beredd att köpa ett från VeriSign eller dylikt.
Detta vet jag nu:
- Man skall packa in alla klass-filer samt en html-fil i en .jar-fil. -hur?
- skapa publik och privat nyckel - hur?
3)importera nycklarna till .keystore -hur?
4)signera jar-filen -hur?
5)ladda upp jar-filen i server-katalogen -hur?
Vad har jag missat? Jag förstår inte riktigt det här med när man ska använda keytool -import och -export
Kan inte ni få ovanstånde listan i rätt ordning samt visa vad man ska göra och hur vid varje punkt.
Till att börja med vill jag få appletten att fungera med IE, .jar-filer och Java plug-in(inte med IE och .cab).
Det finns tydligen olika sätt att få detta att fungera, beroende på vilken browser man kör. IE klarar tydligen bara av .cab-filer, nyaste NS(6.x) .jar-filer men man skall tydligen kunna låta java plug-in:et sköta det med .jar-filer.
Detta låter som en hemläxa...men jag har försökt ett tag nu. Det skulle räcka fint med, om ni visar vilka program man berhöver och i vilken ordning man skall göra allt...